Studiowała na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu Stefana Batorego pod kierunkiem profesora Michała Rouby. Od 1949 r. mieszka w Londynie. Utalentowana malarka, wniosła ogromy wkład w życie artystyczne Londynu jako założycielka oraz właścicielka działającej w latach 1957-1998 Drian Gallery (od 1960 Drian Galleries, nazwa pochodzi od drugiego członu nazwiska Pieta Mondriana), mieszczącej się przy 7 Porchester Place. Galeria zajmowała ugruntowaną, aż do ostatnich lat XX w., pozycję na londyńskim rynku sztuki.
Halima Nałęcz w swoim guście oraz programie wystawienniczym ukierunkowana była na zachodnioeuropejską sztukę nowoczesną. Dzięki stałej współpracy i przyjaźni Halimy Nałęcz z francuską Galerią Denise René i jej właścicielką oraz bezpośrednim zawodowym kontaktom z Denisem Bowenem i kręgiem angielskich przyjaciół, tworzących wówczas w Londynie wąskie grono miłośników i popularyzatorów sztuki nowoczesnej, polska właścicielka galerii (i jednocześnie dobra malarka) postrzegana była jako jedna z najbardziej zainteresowanych promocją na gruncie angielskim sztuki awangardowej. W Drian Galleries lansowano głównie młodych utalentowanych twórców różnych narodowości, w tym także Polaków. Obok działalności wystawienniczej Halima Nałęcz przez wiele lat realizowała swoją pasję kolekcjonerską. Gromadzone latami dzieła sztuki współczesnej przekazała do Muzeum Narodowego w Warszawie (1976) i Gdańsku (1983), a dokumentacja działalności artystycznej galerii oraz wystawiających w niej twórców trafiła w 2000 r. do Tate Gallery Library w Londynie. W roku 2005 znaczna ilość zgromadzonych przez Nałęcz prac została przekazana do Archiwum Emigracji Biblioteki Uniwersyteckiej w Toruniu. Oprócz dzieł artystów wystawiających w Drian Halima Nałęcz podarowała kilka własnych - wykonanych w różnych technikach i pochodzących z całego okresu twórczości - prac (w latach pięćdziesiątych i sześćdziesiątych XX wieku interesowała ją głównie sztuka abstrakcyjna). Są wśród nich grafiki Ogród I i Ogród II oraz dwie abstrakcje: rysunek czarnym tuszem oraz olej na płótnie z 1958 r. w pastelowych kolorach, utrzymany w żywej i intensywnej tonacji. Poza pracami oryginalnymi artystka podarowała także slajdy przedstawiające jej obrazy.
Olej, płótno; 35,3 x 45,7 cm
Sygnowany p. d.: Nalecz 68
Na odwrocie pieczęć prostokatna:.... X QUALITY | 10, PERCY STREET, LONDON W. I.
Studiowała na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu Stefana Batorego pod kierunkiem profesora Michała Rouby. Od 1949 r. mieszka w Londynie. Utalentowana malarka, wniosła ogromy wkład w życie artystyczne Londynu jako założycielka oraz właścicielka działającej w latach 1957-1998 Drian Gallery (od 1960 Drian Galleries, nazwa pochodzi od drugiego członu nazwiska Pieta Mondriana), mieszczącej się przy 7 Porchester Place. Galeria zajmowała ugruntowaną, aż do ostatnich lat XX w., pozycję na londyńskim rynku sztuki.
Halima Nałęcz w swoim guście oraz programie wystawienniczym ukierunkowana była na zachodnioeuropejską sztukę nowoczesną. Dzięki stałej współpracy i przyjaźni Halimy Nałęcz z francuską Galerią Denise René i jej właścicielką oraz bezpośrednim zawodowym kontaktom z Denisem Bowenem i kręgiem angielskich przyjaciół, tworzących wówczas w Londynie wąskie grono miłośników i popularyzatorów sztuki nowoczesnej, polska właścicielka galerii (i jednocześnie dobra malarka) postrzegana była jako jedna z najbardziej zainteresowanych promocją na gruncie angielskim sztuki awangardowej. W Drian Galleries lansowano głównie młodych utalentowanych twórców różnych narodowości, w tym także Polaków. Obok działalności wystawienniczej Halima Nałęcz przez wiele lat realizowała swoją pasję kolekcjonerską. Gromadzone latami dzieła sztuki współczesnej przekazała do Muzeum Narodowego w Warszawie (1976) i Gdańsku (1983), a dokumentacja działalności artystycznej galerii oraz wystawiających w niej twórców trafiła w 2000 r. do Tate Gallery Library w Londynie. W roku 2005 znaczna ilość zgromadzonych przez Nałęcz prac została przekazana do Archiwum Emigracji Biblioteki Uniwersyteckiej w Toruniu. Oprócz dzieł artystów wystawiających w Drian Halima Nałęcz podarowała kilka własnych - wykonanych w różnych technikach i pochodzących z całego okresu twórczości - prac (w latach pięćdziesiątych i sześćdziesiątych XX wieku interesowała ją głównie sztuka abstrakcyjna). Są wśród nich grafiki Ogród I i Ogród II oraz dwie abstrakcje: rysunek czarnym tuszem oraz olej na płótnie z 1958 r. w pastelowych kolorach, utrzymany w żywej i intensywnej tonacji. Poza pracami oryginalnymi artystka podarowała także slajdy przedstawiające jej obrazy.