Martwe natury z kwiatami Wyczółkowskiego - chociaż ich podstawową funkcją jest walor dekoracyjny - w zasadzie były skończonymi, samodzielnymi kompozycjami. Artysta malował je przez całe życie olejem, ale przede wszystkim w technice pastelu i gwaszu. Posiadały różne formaty, czasem format wydłużonego, ? leżącego ? prostokąta. Te prace przeznaczone były - jako kwietne fryzy - supraporty - do dekoracji wnętrz mieszkalnych. W 1909 roku malarz wykonał serię takich prac, które m. in. zdobiły jego krakowskie mieszkanie, z motywem anemonów, astrów, róż i dalii.
gwasz, akwarela, papier; 47,5 x 72 cm
sygn. podwójnie: p.g. LWyczół/ 1929; p.d. LWyczół
Martwe natury z kwiatami Wyczółkowskiego - chociaż ich podstawową funkcją jest walor dekoracyjny - w zasadzie były skończonymi, samodzielnymi kompozycjami. Artysta malował je przez całe życie olejem, ale przede wszystkim w technice pastelu i gwaszu. Posiadały różne formaty, czasem format wydłużonego, ? leżącego ? prostokąta. Te prace przeznaczone były - jako kwietne fryzy - supraporty - do dekoracji wnętrz mieszkalnych. W 1909 roku malarz wykonał serię takich prac, które m. in. zdobiły jego krakowskie mieszkanie, z motywem anemonów, astrów, róż i dalii.