Studiował m.in. w Szkole Sztuk Pięknych w Krakowie m.in. u L. Wyczółkowskiego, w Monachium u A. Ażbego i w wiedeńskiej Akademii u K. Pochwalskiego. Należał do wiedeńskiej Secesji, Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka", a po 2. wojnie światowej do grupy "Zachęta". Początkowo malował sceny rodzajowe i pejzaże miejskie oraz wykonywał prace graficzne. Następnie malował portrety, akty, pejzaże. Od 1920 r. zaczął także malować wnętrza i martwe natury. W Paryżu przebywał w latach 1907-1912 i 1922. Kwiaciarki powstały zapewne podczas pierwszego pobytu artysty w stolicy Francji. Malował tam portrety kobiet, ulice i sceny rodzajowe. Znane są m.in. sceny rodzajowe: Cyrk w Paryżu z 1910 r., ol./tekt., (Muzeum Narodowe w Krakowie) i studium paryskiej kwiaciarki (Z Paryża) z 1912 r., akwarela na desce (Muzeum Narodowe w Poznaniu).
olej na desce,
13,6 x 20,1 cm,
sygnowany ołówkiem l.d. "A.Karpiński" oraz na plecach ołówkiem "A.Karpiński / Kraków [zatarte] / Paryż 1910 {słabo czytelne]" i dedykacja "Wielce Szanownemu Panu / Tadeuszowi Wierzejskiemu / na pamiątkę [podpis] / Kraków 10/3 50."
Studiował m.in. w Szkole Sztuk Pięknych w Krakowie m.in. u L. Wyczółkowskiego, w Monachium u A. Ażbego i w wiedeńskiej Akademii u K. Pochwalskiego. Należał do wiedeńskiej Secesji, Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka", a po 2. wojnie światowej do grupy "Zachęta". Początkowo malował sceny rodzajowe i pejzaże miejskie oraz wykonywał prace graficzne. Następnie malował portrety, akty, pejzaże. Od 1920 r. zaczął także malować wnętrza i martwe natury. W Paryżu przebywał w latach 1907-1912 i 1922. Kwiaciarki powstały zapewne podczas pierwszego pobytu artysty w stolicy Francji. Malował tam portrety kobiet, ulice i sceny rodzajowe. Znane są m.in. sceny rodzajowe: Cyrk w Paryżu z 1910 r., ol./tekt., (Muzeum Narodowe w Krakowie) i studium paryskiej kwiaciarki (Z Paryża) z 1912 r., akwarela na desce (Muzeum Narodowe w Poznaniu).