Léon Herbo, belgijski malarz o bogatym dorobku artystycznym. Studiował w akademiach w Tournai i w Brukseli. W 1873 roku przystąpił do konkursu o Prix de Rome. W celu pogłębienia formacji artystycznej odbył liczne podróże po Europie - Francja, Niemcy, Włochy. Początkowo specjalizował się w tematyce historyczno-rodzajowej, w wieku dojrzałym zajął się też portretem. Działał w Brukseli, ale wystawiał w wielu krajach europejskich: 1879-1905 Société des Artistes Franuais w Paryżu, 1883-1894 w monachijskim Glaspalast i w latach 1886, 1891 i 1896 w Akademii Berlińskiej. Dzisiaj ceniony jest jako malarz historyczny i rodzajowy o akademickiej formacji. Kuszenie Św. Antoniego, jedno z bardziej znanych przedstawień ikonograficznych, również chętnie podejmowane w XIX stuleciu. Artystów tego czasu interesowało szczególnie zmaganie się świętego z cielesnymi pokusami, dlatego chętnie ukazywali go w towarzystwie pięknych, młodych, roznegliżowanych kobiet. Obraz pozbawiony wymowy religijnej, wydobywa raczej aspekt zmysłowo-erotyczny tego tematu. Herbo specjalizował się szczególnie w przedstawieniach o tematyce rodzajowej, odwołując się do różnych tradycji i wielorakich wzorów. Stylistycznie twórczość artysty przynależy do malarstwa akademickiego, wiele zawdzięczając wpływom salonowej sztuki francuskiej ostatniej ćwierci XIX wieku.
Olej, płótno;
79 x 64 cm
Sygnowany p. d.: Léon Herbo.
Na odwrocie, na ramie nalepka z drukowanym tekstem: SPÉCIALITÉS D`ENCADREMENTS DE GLACES OR FIN ET DE TABLEAUX | CADRES DE FANTAISIE|MEUBLES ET ORNEMENTATIONS DE BATIMENTS |COMMISSION ET EXPORTATION ANTOINE BARTHOLOMEUS |DORUR ET ENCADREUR de S. A. R
po lewej stronie: Mme la comtesse de Flandre po prawej stronie: 5, rue des Petits Carmes| (prés de la rue de Namur) BRUXELLES
Léon Herbo, belgijski malarz o bogatym dorobku artystycznym. Studiował w akademiach w Tournai i w Brukseli. W 1873 roku przystąpił do konkursu o Prix de Rome. W celu pogłębienia formacji artystycznej odbył liczne podróże po Europie - Francja, Niemcy, Włochy. Początkowo specjalizował się w tematyce historyczno-rodzajowej, w wieku dojrzałym zajął się też portretem. Działał w Brukseli, ale wystawiał w wielu krajach europejskich: 1879-1905 Société des Artistes Franuais w Paryżu, 1883-1894 w monachijskim Glaspalast i w latach 1886, 1891 i 1896 w Akademii Berlińskiej. Dzisiaj ceniony jest jako malarz historyczny i rodzajowy o akademickiej formacji. Kuszenie Św. Antoniego, jedno z bardziej znanych przedstawień ikonograficznych, również chętnie podejmowane w XIX stuleciu. Artystów tego czasu interesowało szczególnie zmaganie się świętego z cielesnymi pokusami, dlatego chętnie ukazywali go w towarzystwie pięknych, młodych, roznegliżowanych kobiet. Obraz pozbawiony wymowy religijnej, wydobywa raczej aspekt zmysłowo-erotyczny tego tematu. Herbo specjalizował się szczególnie w przedstawieniach o tematyce rodzajowej, odwołując się do różnych tradycji i wielorakich wzorów. Stylistycznie twórczość artysty przynależy do malarstwa akademickiego, wiele zawdzięczając wpływom salonowej sztuki francuskiej ostatniej ćwierci XIX wieku.