Léon Herbo, belgijski malarz o bogatym dorobku artystycznym. Studiował w akademiach w Tournai i w Brukseli. W 1873 roku przystąpił do konkursu o Prix de Rome. W celu pogłębienia formacji artystycznej odbył liczne podróże po Europie - Francja, Niemcy, Włochy. Początkowo specjalizował się w tematyce historyczno-rodzajowej, w wieku dojrzałym zajął się też portretem. Działał w Brukseli, ale wystawiał w wielu krajach europejskich: 1879 - 1905 Société des Artistes Fran?ais w Paryżu, 1883 - 1894 w monachijskim Glaspalast i w latach 1886, 1891 i 1896 w Akademii Berlińskiej. Dzisiaj ceniony jest jako malarz historyczny i rodzajowy o akademickiej formacji.

Kuszenie Św. Antoniego, jedno z bardziej znanych przedstawień ikonograficznych, również chętnie podejmowane w XIX stuleciu. Artystów tego czasu interesowało szczególnie zmaganie się świętego z cielesnymi pokusami, dlatego chętnie ukazywali go w towarzystwie pięknych, młodych, roznegliżowanych kobiet. Obraz pozbawiony wymowy religijnej, wydobywa raczej aspekt zmysłowo-erotyczny tego tematu. Herbo specjalizował się szczególnie w przedstawieniach o tematyce rodzajowej, odwołując się do różnych tradycji i wielorakich wzorów. Stylistycznie twórczość artysty przynależy do malarstwa akademickiego, wiele zawdzięczając wpływom salonowej sztuki francuskiej ostatniej ćwierci XIX w.

53
Leon HERBO (1850 - 1907)

KUSZENIE ŚW. ANTONIEGO

Olej, płótno, 79 x 64 cm
Sygnowany p. d.: Léon Herbo.
Na odwrocie, na ramie nalepka z drukowanym tekstem:
SPÉCIALITÉS D`ENCADREMENTS DE GLACES OR FIN ET DE TABLEAUX | CADRES DE FANTAISIE |
MEUBLES ET ORNEMENTATIONS DE BATIMENTS |
COMMISSION ET EXPORTATION ANTOINE BARTHOLOMEUS |
DORUR ET ENCADREUR de S. A. R
po lewej stronie: Mme la comtesse de Flandre
po prawej stronie: 5, rue des Petits Carmes|
(prés de la rue de Namur) BRUXELLES

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Léon Herbo, belgijski malarz o bogatym dorobku artystycznym. Studiował w akademiach w Tournai i w Brukseli. W 1873 roku przystąpił do konkursu o Prix de Rome. W celu pogłębienia formacji artystycznej odbył liczne podróże po Europie - Francja, Niemcy, Włochy. Początkowo specjalizował się w tematyce historyczno-rodzajowej, w wieku dojrzałym zajął się też portretem. Działał w Brukseli, ale wystawiał w wielu krajach europejskich: 1879 - 1905 Société des Artistes Fran?ais w Paryżu, 1883 - 1894 w monachijskim Glaspalast i w latach 1886, 1891 i 1896 w Akademii Berlińskiej. Dzisiaj ceniony jest jako malarz historyczny i rodzajowy o akademickiej formacji.

Kuszenie Św. Antoniego, jedno z bardziej znanych przedstawień ikonograficznych, również chętnie podejmowane w XIX stuleciu. Artystów tego czasu interesowało szczególnie zmaganie się świętego z cielesnymi pokusami, dlatego chętnie ukazywali go w towarzystwie pięknych, młodych, roznegliżowanych kobiet. Obraz pozbawiony wymowy religijnej, wydobywa raczej aspekt zmysłowo-erotyczny tego tematu. Herbo specjalizował się szczególnie w przedstawieniach o tematyce rodzajowej, odwołując się do różnych tradycji i wielorakich wzorów. Stylistycznie twórczość artysty przynależy do malarstwa akademickiego, wiele zawdzięczając wpływom salonowej sztuki francuskiej ostatniej ćwierci XIX w.