Jarosław Kozłowski uważany za czołową postać sztuki konceptualnej w swojej praktyce artystycznej wielokrotnie używał technik łączonych z bardziej tradycyjnie rozumianą sztuką. Po akwarele sięgnął - jak mówi - z przekory, z uwagi na przypisywaną tej technice anachroniczność. W ostatnich dwóch dekadach zrealizował kilka wielkich instalacji konstruowanych z prac wykonanych w tej technice. Kuszenie ciał purpurowych było eksponowane w ramach wystawy Hot News w poznańskiej Galerii Muzalewska w 2002. W prezentowanych wówczas pracach interesowały artystę pytania o sposoby ich interpretacji: na ile są one następstwem percepcji, a na ile projekcją odbiorcy, swoistą konfabulacją, na ile też tytuł pracy ukierunkowuje sposób jej lektury.
2002
akwarela, papier, 69 x 99 cm
oprawiona w pleksiglas i metalową ramę szer. 3 cm
sygn., dat. i tytuł na odwrocie
Jarosław Kozłowski uważany za czołową postać sztuki konceptualnej w swojej praktyce artystycznej wielokrotnie używał technik łączonych z bardziej tradycyjnie rozumianą sztuką. Po akwarele sięgnął - jak mówi - z przekory, z uwagi na przypisywaną tej technice anachroniczność. W ostatnich dwóch dekadach zrealizował kilka wielkich instalacji konstruowanych z prac wykonanych w tej technice. Kuszenie ciał purpurowych było eksponowane w ramach wystawy Hot News w poznańskiej Galerii Muzalewska w 2002. W prezentowanych wówczas pracach interesowały artystę pytania o sposoby ich interpretacji: na ile są one następstwem percepcji, a na ile projekcją odbiorcy, swoistą konfabulacją, na ile też tytuł pracy ukierunkowuje sposób jej lektury.