Wywodził się ze środowiska polskiej arystokracji, miał tytuł hrabiowski i przez matkę związany był z rodziną Hutten-Czapskich. Od 1904 roku razem z żoną przebywał w Monachium. Prawdopodobnie kształcił się w tamtejszej Akademii jako wolny słuchacz u Hermana Gröbera i Rudolfa Schramma - Zittau. W latach 1906- 07 i 1909- 12 wymieniany jest jako członek zwyczajny monachijskiego Kunstverein. Dużo podróżował po Europie, ale miesiące zimowe zawsze spędzał w Monachium. Od 1915 r. mieszkał w Szwajcarii, a od 1919 r. w Polsce (m.in. w Warszawie, Lidzbarku, Poznaniu, Nekli, Kazimierzu Biskupim). Od 1922 roku należał do poznańskiej grupy artystów "Świt" , a w latach 1936- 1939 został wymieniony wśród członków Grupy Artystów Wielkopolskich "Plastyka". Wystawiał w warszawskiej Zachęcie (1914, 1920), w TPSP w Poznaniu, w Wilnie (1915), w Bydgoszczy (1936), a także w Pradze w 1934 r. Był przede wszystkim pejzażystą; malował także martwe natury oraz portrety. Posługiwał się postimpresjonistyczną paletą. Oferowany obraz daje dobry przykład technicznych umiejętności artysty i jego zainteresowaniem w oddawaniu efektów światła.
W powszechnej wyobraźni Polaków zapisał się na zupełnie innym polu. Był bowiem współautorem (razem z Marią Obrębską) niezwykle popularnego w latach trzydziestych plakatu "Cukier krzepi". Grafika, wystawiana po raz pierwszy w Pradze w 1934 szybko zdobyła sobie w kraju popularność i uważana być może za przykład jednej z najskuteczniejszych kampanii reklamowych dwudziestolecia.
Plater-Zyberk nie chciał jednak kontynuować kariery w "branży kreatywnej" i przez całe swoje życie pozostał wierny malarstwu sztalugowemu.

094
Kazimierz hr. ZYBERK-PLATER (1879 lub 81 - 1964)

KURY PRZED DOMEM

Olej, sklejka; 48,5 x 55 cm
Sygnowany l.d.: K. Plater-Sieberg

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Wywodził się ze środowiska polskiej arystokracji, miał tytuł hrabiowski i przez matkę związany był z rodziną Hutten-Czapskich. Od 1904 roku razem z żoną przebywał w Monachium. Prawdopodobnie kształcił się w tamtejszej Akademii jako wolny słuchacz u Hermana Gröbera i Rudolfa Schramma - Zittau. W latach 1906- 07 i 1909- 12 wymieniany jest jako członek zwyczajny monachijskiego Kunstverein. Dużo podróżował po Europie, ale miesiące zimowe zawsze spędzał w Monachium. Od 1915 r. mieszkał w Szwajcarii, a od 1919 r. w Polsce (m.in. w Warszawie, Lidzbarku, Poznaniu, Nekli, Kazimierzu Biskupim). Od 1922 roku należał do poznańskiej grupy artystów "Świt" , a w latach 1936- 1939 został wymieniony wśród członków Grupy Artystów Wielkopolskich "Plastyka". Wystawiał w warszawskiej Zachęcie (1914, 1920), w TPSP w Poznaniu, w Wilnie (1915), w Bydgoszczy (1936), a także w Pradze w 1934 r. Był przede wszystkim pejzażystą; malował także martwe natury oraz portrety. Posługiwał się postimpresjonistyczną paletą. Oferowany obraz daje dobry przykład technicznych umiejętności artysty i jego zainteresowaniem w oddawaniu efektów światła.
W powszechnej wyobraźni Polaków zapisał się na zupełnie innym polu. Był bowiem współautorem (razem z Marią Obrębską) niezwykle popularnego w latach trzydziestych plakatu "Cukier krzepi". Grafika, wystawiana po raz pierwszy w Pradze w 1934 szybko zdobyła sobie w kraju popularność i uważana być może za przykład jednej z najskuteczniejszych kampanii reklamowych dwudziestolecia.
Plater-Zyberk nie chciał jednak kontynuować kariery w "branży kreatywnej" i przez całe swoje życie pozostał wierny malarstwu sztalugowemu.