Utrzymana w tradycji francuskiego malarstwa połowy XVIII wieku kompozycja została wykonana prawdopodobnie na przełomie XVIII i XIX stulecia. Obraz wyróżnia się przemyślaną aranżacją scenerii, efektownymi ujęciami postaci oraz ciekawą kolorystyką z wyraźną dominacją rozbielonych błękitów i zieleni. Malarz inspirował się twórczością Fran?ois Bouchera, co wyraźnie zaznaczyło się w sposobie ukazania postaci, w połączeniu elementów krajobrazowych oraz w fakturze dzieła. Na przełomie wieków sztuka francuska, w swej rokokowej odmianie, nie cieszyła się uznaniem Akademii Królewskiej Malarstwa i Rzeźby, gdzie powszechnie królujący wówczas neoklasycyzm wypierał z salonów i prywatnych rezydencji frywolną, zmysłową i szalenie malarską sztukę czasów Ludwika XV. Nadal jednak istniało wielu miłośników i amatorów dzieł Bouchera, Watteau czy Fragonarda wśród wzbogaconego mieszczaństwa. Obraz ten może uchodzić za przykład recepcji dzieł Bouchera już w nowej epoce.

41
Federico LEBURGETJean (XVIII/XIX)

KUPNO RYB

Olej, płótno, 65 x 78,5
Sygnowany na odwrociu: Jean Leburget / fec.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Utrzymana w tradycji francuskiego malarstwa połowy XVIII wieku kompozycja została wykonana prawdopodobnie na przełomie XVIII i XIX stulecia. Obraz wyróżnia się przemyślaną aranżacją scenerii, efektownymi ujęciami postaci oraz ciekawą kolorystyką z wyraźną dominacją rozbielonych błękitów i zieleni. Malarz inspirował się twórczością Fran?ois Bouchera, co wyraźnie zaznaczyło się w sposobie ukazania postaci, w połączeniu elementów krajobrazowych oraz w fakturze dzieła. Na przełomie wieków sztuka francuska, w swej rokokowej odmianie, nie cieszyła się uznaniem Akademii Królewskiej Malarstwa i Rzeźby, gdzie powszechnie królujący wówczas neoklasycyzm wypierał z salonów i prywatnych rezydencji frywolną, zmysłową i szalenie malarską sztukę czasów Ludwika XV. Nadal jednak istniało wielu miłośników i amatorów dzieł Bouchera, Watteau czy Fragonarda wśród wzbogaconego mieszczaństwa. Obraz ten może uchodzić za przykład recepcji dzieł Bouchera już w nowej epoce.