Proweniencja:
kolekcja prywatna, Warszawa
Ukończył studia na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (filia w Katowicach). W 2001 roku pod kierunkiem prof. Mariana Oslislo obronił pracę dyplomową zatytułowaną Okna miasta. Seria plakatów opisująca epizody z życia młodych osób na terenie wielkopłytowego osiedla prezentowana była w 2002 roku na wystawie polskiej sztuki młodych „Novart” w Krakowie. W 2008 roku otrzymał stopień doktora sztuki. Promotorem pracy Zwierzęta są trwałe. Iluzje, gry, symulacje w Animal Planet był prof. Antoni Cygan. Od 2004 roku jest pracownikiem macierzystej uczelni, gdzie prowadzi Pracownię Malarstwa.
Moje dotychczasowe prace, bez względu na ich zróżnicowanie formalne i tematyczne wywodzą się z jednego źródła. W większości z nich przyglądam się otoczeniu w jakim aktualnie funkcjonuję (praca, dom, miasto), które traktuję jako zbiór konkretnych informacji i inspiracji. Zarysowały się w nim do tej pory tematy bardziej intymne zawierające w swej wymowie dylematy artysty-nauczyciela i nieco dalsze związane z przemianami w mieście. Najogólniej mówiąc interesują mnie rzeczy i zjawiska nieznajome, zawierające w swej wizualności szereg tajemnic, które dzięki malarstwu staram się rozbić na mniejsze części i odczytać. (…)
Jakub Adamek
Olej, podkład malarski poliestrowy na blejtramie; 45 x 50 cm
Sygn., dat., opisany na odwrocie: „kuchnia” olej 2005/ Jakub Adamek
Proweniencja:
kolekcja prywatna, Warszawa
Ukończył studia na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (filia w Katowicach). W 2001 roku pod kierunkiem prof. Mariana Oslislo obronił pracę dyplomową zatytułowaną Okna miasta. Seria plakatów opisująca epizody z życia młodych osób na terenie wielkopłytowego osiedla prezentowana była w 2002 roku na wystawie polskiej sztuki młodych „Novart” w Krakowie. W 2008 roku otrzymał stopień doktora sztuki. Promotorem pracy Zwierzęta są trwałe. Iluzje, gry, symulacje w Animal Planet był prof. Antoni Cygan. Od 2004 roku jest pracownikiem macierzystej uczelni, gdzie prowadzi Pracownię Malarstwa.
Moje dotychczasowe prace, bez względu na ich zróżnicowanie formalne i tematyczne wywodzą się z jednego źródła. W większości z nich przyglądam się otoczeniu w jakim aktualnie funkcjonuję (praca, dom, miasto), które traktuję jako zbiór konkretnych informacji i inspiracji. Zarysowały się w nim do tej pory tematy bardziej intymne zawierające w swej wymowie dylematy artysty-nauczyciela i nieco dalsze związane z przemianami w mieście. Najogólniej mówiąc interesują mnie rzeczy i zjawiska nieznajome, zawierające w swej wizualności szereg tajemnic, które dzięki malarstwu staram się rozbić na mniejsze części i odczytać. (…)
Jakub Adamek