POCHODZENIE:
dom aukcyjny Boisgirard et Associés, Paryż, grudzień 2009
dom aukcyjny DESA Unicum, Warszawa, czerwiec 2010
kolekcja prywatna, Polska

Prezentowana praca pochodzi z francuskiego okresu twórczości malarki. Geometryzacja, silnie prymitywizująca stylistyka oraz użycie grubego konturu przypominają o wpływie, jaki na artystkę wywarł w latach 20. kubizm. Ronget urodziła się na terenie Polski – cała jej artystyczna kariera związana była jednak z Austrią, Niemcami i Francją. Rodzice, zauważywszy talent, posłali ją do Wiednia, gdzie odebrała klasyczne wykształcenie. Zetknąwszy się z artystycznym fermentem secesji, postanowiła spróbować innego życia i udała się do Berlina. Tam kontynuowała naukę akademicką, czując jednak coraz mocniejsze więzi z otaczającymi ją artystami awangardy. Najważniejszą „szkołą” był dla niej kubizm oraz kontakt z malarzami z „Der Blaue Reiter”. W 1926 Ronget przystąpiła do „Novembergruppe”. Sytuacja polityczna zmusiła ją na początku lat 30. do wyjazdu do Paryża. Zapisała się do Académie de la Grande Chaumière. Utrzymywała się z pracy dekoratorki i projektantki. Wkrótce poznała malarza André Lhote’a. Wspólna praca uczyniła ją świadomą twórczości Paula Cézanne’a, który silnie na nią oddziałał.

Studiowała w Szkole Sztuk Pięknych w Wiedniu, w Paryżu, Londynie i Berlinie. Pozostawała pod wpływem kubizmu i grupy Der Blaue Reiter. W 1926 roku weszła w skład awangardowej grupy berlińskiej November Gruppe. W 1931 roku wyjechała do Paryża. Studiowała w Académie de la Grande Chaumiere, równocześnie pracując jako ceniona dekoratorka wnętrz. Od 1934 roku wystawiała w Salon d’Automne z André Lhote. Jej prace znalazły się w wielu kolekcjach malarstwa Europy Zachodniej. W 1941 roku, po wkroczeniu Niemców do Paryża, schroniła się w Prowansji. W 1946 roku wystawiała w Salon des Indépendants, w 1953 roku, w Salon des Réalités Nouvelles, a w 1956 roku w Salon des Surindépendants.

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.

37
Elisabeth RONGET (1893-1962)

Kubistyczny akt kobiecy

olej/płótno, 76 x 64 cm
sygnowany l.g.: 'RONGET'

Zobacz katalog

DESA UNICUM

Art Outlet. Sztuka Dawna

30.06.2020

19:00

Niesprzedane
Cena wywoławcza:
Estymacja: 10 000 - 15 000 zł
Opłaty dodatkowe: droit de suite

POCHODZENIE:
dom aukcyjny Boisgirard et Associés, Paryż, grudzień 2009
dom aukcyjny DESA Unicum, Warszawa, czerwiec 2010
kolekcja prywatna, Polska

Prezentowana praca pochodzi z francuskiego okresu twórczości malarki. Geometryzacja, silnie prymitywizująca stylistyka oraz użycie grubego konturu przypominają o wpływie, jaki na artystkę wywarł w latach 20. kubizm. Ronget urodziła się na terenie Polski – cała jej artystyczna kariera związana była jednak z Austrią, Niemcami i Francją. Rodzice, zauważywszy talent, posłali ją do Wiednia, gdzie odebrała klasyczne wykształcenie. Zetknąwszy się z artystycznym fermentem secesji, postanowiła spróbować innego życia i udała się do Berlina. Tam kontynuowała naukę akademicką, czując jednak coraz mocniejsze więzi z otaczającymi ją artystami awangardy. Najważniejszą „szkołą” był dla niej kubizm oraz kontakt z malarzami z „Der Blaue Reiter”. W 1926 Ronget przystąpiła do „Novembergruppe”. Sytuacja polityczna zmusiła ją na początku lat 30. do wyjazdu do Paryża. Zapisała się do Académie de la Grande Chaumière. Utrzymywała się z pracy dekoratorki i projektantki. Wkrótce poznała malarza André Lhote’a. Wspólna praca uczyniła ją świadomą twórczości Paula Cézanne’a, który silnie na nią oddziałał.

Studiowała w Szkole Sztuk Pięknych w Wiedniu, w Paryżu, Londynie i Berlinie. Pozostawała pod wpływem kubizmu i grupy Der Blaue Reiter. W 1926 roku weszła w skład awangardowej grupy berlińskiej November Gruppe. W 1931 roku wyjechała do Paryża. Studiowała w Académie de la Grande Chaumiere, równocześnie pracując jako ceniona dekoratorka wnętrz. Od 1934 roku wystawiała w Salon d’Automne z André Lhote. Jej prace znalazły się w wielu kolekcjach malarstwa Europy Zachodniej. W 1941 roku, po wkroczeniu Niemców do Paryża, schroniła się w Prowansji. W 1946 roku wystawiała w Salon des Indépendants, w 1953 roku, w Salon des Réalités Nouvelles, a w 1956 roku w Salon des Surindépendants.

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.