Z płaskim, kolistym dnem; płaszcz naczynia koniczny, zbliżony do walca, pokryty na całej powierzchni puncowanym motywem "wężowej skóry", z wyjątkiem wydzielonego, szerokiego, gładkiego pasa poniżej wylewu; krawędź nieznacznie wywinięta, profilowana; na spodzie punce: cecha miejska Augsburga, stosowana ok. 1690, znak warsztatowy złotnika Antoniego Grilla, poniżej wężyk probierczy oraz dodatkowe drobne wężyki bliżej krawędzi dna;
Podobnego znaku warsztatowego z wyobrażeniem czapli używali inni przedstawiciele tego znanego, augsburskiego rodu złotników: Balthasar Grill (ur. 1568- zm. 1617) i Abraham Grill (czynny od 1673, zm. 1682).
Bibl.: 1. Marc Rosenberg, Der Goldschmiede Merkzeichen, Band I, Frankfurt n. Menem, 1922, poz. 442, 657, 669;
2. H. Seling, Die Kunst der Augsburger Goldschmiede 1529-1868, Band III, MŹnchen 1980, poz. 1690.

11
Kubek

srebro kute, zwijane, puncowane; wys. 9,7 cm, średn. podstawy 6 cm, średn. wylewu 7,7 cm; waga 133 g;
Niemcy, Augsburg, złotnik Antoni Grill (mistrz od 1668/1669, żonaty z Marią Magdaleną Priester, zm. 1700); ok. 1690.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Z płaskim, kolistym dnem; płaszcz naczynia koniczny, zbliżony do walca, pokryty na całej powierzchni puncowanym motywem "wężowej skóry", z wyjątkiem wydzielonego, szerokiego, gładkiego pasa poniżej wylewu; krawędź nieznacznie wywinięta, profilowana; na spodzie punce: cecha miejska Augsburga, stosowana ok. 1690, znak warsztatowy złotnika Antoniego Grilla, poniżej wężyk probierczy oraz dodatkowe drobne wężyki bliżej krawędzi dna;
Podobnego znaku warsztatowego z wyobrażeniem czapli używali inni przedstawiciele tego znanego, augsburskiego rodu złotników: Balthasar Grill (ur. 1568- zm. 1617) i Abraham Grill (czynny od 1673, zm. 1682).
Bibl.: 1. Marc Rosenberg, Der Goldschmiede Merkzeichen, Band I, Frankfurt n. Menem, 1922, poz. 442, 657, 669;
2. H. Seling, Die Kunst der Augsburger Goldschmiede 1529-1868, Band III, MŹnchen 1980, poz. 1690.