Studiowała na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, dyplom uzyskała w 1984 roku
w Pracowni Wklęsłodruku u Prof. Andrzeja Pietscha i Litografii pod kierunkiem Prof. Włodzimierza Kunza. W 1994 roku ukończyła studia podyplomowe w zakresie Konserwacji Architektury i Urbanistyki na Wydziale Architektury Politechniki Krakowskiej. Artystka wielokrotnie nagradzana między innymi, w Konkursie na Najlepszą Grafikę Miesiąca, Nagroda Zarządu ZPAP OK „Złota Rama” w konkursie „Mały Format” czy II nagroda w XX Premio Firenze. Ma za sobą imponującą ilość wystaw indywidualnych i zbiorowych w Polsce, Francji, Danii, Holandii, Hiszpanii czy Włoszech. Jej prace znajdują się w kolekcjach na całym świecie.
Obraz „Księżycowy chłopiec” zaprasza, nie wprost, do magicznego świata krakowskiej bohemy, stałych bywalców klubów i barów, gdzie malarka poznała i zaprzyjaźniła się z „Bibim”, którego postać znalazła się na obrazie. Poetycko melancholijny klimat dzieła karze się nam zatrzymać, zastanowić nad pięknem zagubionym w zgiełku zdarzeń.
olej, płótno; 75 x 100 cm
sygn. i dat. p. d.: Mira 2005 M; sygn. dat. i opisany na odwrocie: „Księżycowy chłopiec” 2005 olej MIRA SKOCZEK–WOJNICKA
Studiowała na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, dyplom uzyskała w 1984 roku
w Pracowni Wklęsłodruku u Prof. Andrzeja Pietscha i Litografii pod kierunkiem Prof. Włodzimierza Kunza. W 1994 roku ukończyła studia podyplomowe w zakresie Konserwacji Architektury i Urbanistyki na Wydziale Architektury Politechniki Krakowskiej. Artystka wielokrotnie nagradzana między innymi, w Konkursie na Najlepszą Grafikę Miesiąca, Nagroda Zarządu ZPAP OK „Złota Rama” w konkursie „Mały Format” czy II nagroda w XX Premio Firenze. Ma za sobą imponującą ilość wystaw indywidualnych i zbiorowych w Polsce, Francji, Danii, Holandii, Hiszpanii czy Włoszech. Jej prace znajdują się w kolekcjach na całym świecie.
Obraz „Księżycowy chłopiec” zaprasza, nie wprost, do magicznego świata krakowskiej bohemy, stałych bywalców klubów i barów, gdzie malarka poznała i zaprzyjaźniła się z „Bibim”, którego postać znalazła się na obrazie. Poetycko melancholijny klimat dzieła karze się nam zatrzymać, zastanowić nad pięknem zagubionym w zgiełku zdarzeń.