Po okresie malarstwa abstrakcyjnego i milczenia w czasie II wojny światowej, Berlewi W latach 1947-56 maluje kompozycje przedmiotowe, najczęściej martwe natury, czasami o dalekich analogiach do obrazów Chirica, przesycone atmosferą pustki i – jak pisali krytycy – metafizycznej refleksji. Ten etap twórczości artysta nazwał reintegracją przedmiotu. (Piotr Rudziński, Awangardowa twórczość Henryka Berlewiego w latach 1922-1925 (Cz. I), „Biuletyn Historii Sztuki” 1977 nr 2 s. 207-208)
litografia barwna, papier, 38,5 x 28 cm (razem ze znakiem 43,3 x 28 cm)
sygn. z płyty p.d.: H. BERLEWI. 1950, sygn. oł. pod ryc. l.: 20/XX, obok odbity znak (rysunek fasady Notre Dame w Paryżu), p.: H. Berlewi . 1950-1953, niżej dedykacja: à Nicolas Landau | ce grand initié de l’objet | en tante amitié | Paris, le 22.2.54 H. Berlewi
Po okresie malarstwa abstrakcyjnego i milczenia w czasie II wojny światowej, Berlewi W latach 1947-56 maluje kompozycje przedmiotowe, najczęściej martwe natury, czasami o dalekich analogiach do obrazów Chirica, przesycone atmosferą pustki i – jak pisali krytycy – metafizycznej refleksji. Ten etap twórczości artysta nazwał reintegracją przedmiotu. (Piotr Rudziński, Awangardowa twórczość Henryka Berlewiego w latach 1922-1925 (Cz. I), „Biuletyn Historii Sztuki” 1977 nr 2 s. 207-208)