Malarz i grafik, w latach 1908-1913 uczeń krakowskiej ASP w pracowniach J. Pankiewicza i L. Wyczółkowskiego. Odbył podróże do Włoch, Niemiec, Austrii i Czech. Pracował jako nauczyciel rysunków w Krakowie, Samborze i Lwowie. W okresie międzywojennym uczestniczył w wystawach krakowskiego i lwowskiego TPSP oraz warszawskiego TZSP, wystawiał w wielu miastach w Polsce, a także w Wiedniu i Francji. Interesował go pejzaż, malował widoki miast, portretował znane postacie z kręgów sztuki i polityki. Dużą popularność przyniosła artyście twórczość graficzna. Jego akwaforty i akwatinty, wykonywane pod wyraźnym wpływem Leona Wyczółkowskiego, poza wysokimi walorami artystycznymi, dokumentują zabytki architektury miast polskich, dawnego budownictwa i rzeźby ludowej.
olej, tektura, 35,5 x 29 cm,
sygn. p.d.: J. Pieniążek 1924.
Malarz i grafik, w latach 1908-1913 uczeń krakowskiej ASP w pracowniach J. Pankiewicza i L. Wyczółkowskiego. Odbył podróże do Włoch, Niemiec, Austrii i Czech. Pracował jako nauczyciel rysunków w Krakowie, Samborze i Lwowie. W okresie międzywojennym uczestniczył w wystawach krakowskiego i lwowskiego TPSP oraz warszawskiego TZSP, wystawiał w wielu miastach w Polsce, a także w Wiedniu i Francji. Interesował go pejzaż, malował widoki miast, portretował znane postacie z kręgów sztuki i polityki. Dużą popularność przyniosła artyście twórczość graficzna. Jego akwaforty i akwatinty, wykonywane pod wyraźnym wpływem Leona Wyczółkowskiego, poza wysokimi walorami artystycznymi, dokumentują zabytki architektury miast polskich, dawnego budownictwa i rzeźby ludowej.