Inna odbitka tej ryciny reprodukowana w: B. Lewińska-Gwóźdź, Jan Wojnarski (1879-1937). Malarstwo, grafika, rysunek. Między niebem a kamieniem, Pelplin [1999], poz. 32.
Uprawiał różne techniki graficzne (wynalazł pastelografię), ale także malował pejzaże, rzadziej martwe natury. W grafice był kontynuatorem znakomitych tradycji Pankiewicza, Wyczółkowskiego i Jabłczyńskiego.
"Jedną z najwięcej cenionych i znanych na wystawach w kraju i za granicą prac była duża płyta graficzna przedstawiająca Chrystusa na krzyżu z katedry wawelskiej. Z przedziwną miękkością wydobył artysta efekt przymglonego żałobnym welonem srebrnego tła krucyfiksu, łącząc na jednej płycie technikę akwaforty i miedziorytu. W odbijaniu tej kompozycji stosował Jan Wojnarski subtelne tonowanie tła kolorem, wydobywając prostymi środkami efekty malarskie i otrzymując z tej samej płyty różne w charakterze odbitki" (Maria Gutkowska-Rychlewska, wstęp do katalogu Jan Wojnarski (1979-1937) [Wystawa zbiorowa pośmiertna] 19 II - 8 III 1939, Kraków TPSP, s. 10).

25
Jan WOJNARSKI (1879 - 1937)

KRUCYFIKS KRÓLOWEJ JADWIGI NA WAWELU

akwaforta na papierze żeberkowym z filigranem, 42,5 x 30 cm,
sygnowana oł. pod płytą p.d. "JWojnarski", l.d. oł. "[...] (akwaforta) krucyfiks królowej Jadwigi na Wawelu"

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Inna odbitka tej ryciny reprodukowana w: B. Lewińska-Gwóźdź, Jan Wojnarski (1879-1937). Malarstwo, grafika, rysunek. Między niebem a kamieniem, Pelplin [1999], poz. 32.
Uprawiał różne techniki graficzne (wynalazł pastelografię), ale także malował pejzaże, rzadziej martwe natury. W grafice był kontynuatorem znakomitych tradycji Pankiewicza, Wyczółkowskiego i Jabłczyńskiego.
"Jedną z najwięcej cenionych i znanych na wystawach w kraju i za granicą prac była duża płyta graficzna przedstawiająca Chrystusa na krzyżu z katedry wawelskiej. Z przedziwną miękkością wydobył artysta efekt przymglonego żałobnym welonem srebrnego tła krucyfiksu, łącząc na jednej płycie technikę akwaforty i miedziorytu. W odbijaniu tej kompozycji stosował Jan Wojnarski subtelne tonowanie tła kolorem, wydobywając prostymi środkami efekty malarskie i otrzymując z tej samej płyty różne w charakterze odbitki" (Maria Gutkowska-Rychlewska, wstęp do katalogu Jan Wojnarski (1979-1937) [Wystawa zbiorowa pośmiertna] 19 II - 8 III 1939, Kraków TPSP, s. 10).