Studium krowy i ssącego cielaka ukazuje nam kunszt Hofmana jako wrażliwego i doskonałego obserwatora. Postacie zwierząt, zaznaczone śmiałymi pociągnięciami farby, zdają się być podglądane przez obserwatora. Wzajemne ustawienie zwierząt oraz niemalże czułe spojrzenie maciory nadają tej zwyczajnej wiejskiej scenie dozę ciepła tak charakterystycznego dla twórczości tego autora.
Olej, sklejka; 46 x 65 cm
Sygnowany l. d.: Wlastimil Hofman
Z tyłu czarną farbą zarys krowy i napis: 27 STUDIUM 46 X 56.
Poniżej na naklejonym papierze napis czarnym atramentem: Wlastimil H [... ] | Studium | 651/2 x 46 1/ [... ].
Powyżej napis czarnym atramentem: r 1924
Studium krowy i ssącego cielaka ukazuje nam kunszt Hofmana jako wrażliwego i doskonałego obserwatora. Postacie zwierząt, zaznaczone śmiałymi pociągnięciami farby, zdają się być podglądane przez obserwatora. Wzajemne ustawienie zwierząt oraz niemalże czułe spojrzenie maciory nadają tej zwyczajnej wiejskiej scenie dozę ciepła tak charakterystycznego dla twórczości tego autora.