Studium krowy i ssącego cielaka ukazuje nam kunszt Hofmana jako wrażliwego i doskonałego obserwatora. Postacie zwierząt, zaznaczone śmiałymi pociągnięciami pędzla, zdają się być podglądane przez obserwatora. Wzajemne ustawienie zwierząt oraz niemalże czułe spojrzenie krowy, nadają tej zwyczajnej wiejskiej scenie dozę ciepła tak charakterystycznego dla twórczości tego autora.

24
Wlastimil HOFMAN (1881 Karlin - 1970 Szklarska Poręba)

KROWA Z CIELAKIEM, 1924

Olej, sklejka; 46 x 65 cm
Sygnowany l.d.: Wlastimil Hofman
Z tyłu czarną farbą zarys krowy i napis: 27 STUDIUM 46 x 56.
Poniżej na naklejonym papierze napis czarnym atramentem: Wlastimil H (…) | Studium|651/2 x 46 1/ (…)

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Studium krowy i ssącego cielaka ukazuje nam kunszt Hofmana jako wrażliwego i doskonałego obserwatora. Postacie zwierząt, zaznaczone śmiałymi pociągnięciami pędzla, zdają się być podglądane przez obserwatora. Wzajemne ustawienie zwierząt oraz niemalże czułe spojrzenie krowy, nadają tej zwyczajnej wiejskiej scenie dozę ciepła tak charakterystycznego dla twórczości tego autora.