Jedna z czołowych postaci polskiej sceny artystycznej po II wojnie światowej; animator życia artystycznego, krytyk artystyczny, twórca awangardowej Galerii Krzywe Koło, malarz. Studia artystyczne odbył w l. 1946-48 w warszawskiej ASP pod kierunkiem J. Cybisa i J. Sokołowskiego. Od 1947 współpracował z Klubem Młodych Artystów i Naukowców. W okresie socrealizmu skupił się na działaności scenograficznej. W 1955 był współtwórcą Grupy 55 poszukującej nowej drogi artystycznej, zrywającej z tradycją polskiego koloryzmu i opozycyjnej wobec ekspresjonistycznej postawy spod znaku Arsenału. Uczestniczył w Wystawach Sztuki Nowoczesnej (Kraków 1948-49; Warszawa 1957, 1959). Wytyczał nowatorskie kierunki działania awangardy, należał do grona inicjatorów eksperymentalnych spotkań twórczych, takich jak Plener Koszaliński w Osiekach, Biennale Form Przestrzennych w Elblągu i Sympozjum Wrocław 70. Prezentowana kompozycja należy do typowych dla sztuki Bogusza z późnych lat 1960. i wczesnych 1970. abstrakcji opartych na analizie malarskiej materii, dynamicznych relacji przestrzennych pomiędzy geometrycznymi figurami i arbitralnie wyznaczonymi polami kompozycyjnymi. Wąską gamę chromatyczną żółcieni, brązów i czerni ożywia karmin horyzontalnej i wertykalnej osi kompozycji.
olej, sklejka, 116 x 99,5
na rewersie naklejka wystawowa KMPiK Ruch "Warszawa / Galeria Współczesna / Kręgi / olej / 18 III 11 IV 1971
Jedna z czołowych postaci polskiej sceny artystycznej po II wojnie światowej; animator życia artystycznego, krytyk artystyczny, twórca awangardowej Galerii Krzywe Koło, malarz. Studia artystyczne odbył w l. 1946-48 w warszawskiej ASP pod kierunkiem J. Cybisa i J. Sokołowskiego. Od 1947 współpracował z Klubem Młodych Artystów i Naukowców. W okresie socrealizmu skupił się na działaności scenograficznej. W 1955 był współtwórcą Grupy 55 poszukującej nowej drogi artystycznej, zrywającej z tradycją polskiego koloryzmu i opozycyjnej wobec ekspresjonistycznej postawy spod znaku Arsenału. Uczestniczył w Wystawach Sztuki Nowoczesnej (Kraków 1948-49; Warszawa 1957, 1959). Wytyczał nowatorskie kierunki działania awangardy, należał do grona inicjatorów eksperymentalnych spotkań twórczych, takich jak Plener Koszaliński w Osiekach, Biennale Form Przestrzennych w Elblągu i Sympozjum Wrocław 70. Prezentowana kompozycja należy do typowych dla sztuki Bogusza z późnych lat 1960. i wczesnych 1970. abstrakcji opartych na analizie malarskiej materii, dynamicznych relacji przestrzennych pomiędzy geometrycznymi figurami i arbitralnie wyznaczonymi polami kompozycyjnymi. Wąską gamę chromatyczną żółcieni, brązów i czerni ożywia karmin horyzontalnej i wertykalnej osi kompozycji.