Karta tytułowa, opis tablic, karta subskrybentów. Cynkografia Banku Polskiego (14 tablic i okładki), litografie M. Fajansa (5 tablic), litografia A. Pecqa (1 tablica), litografia Lasfalle`a w Berlinie (2 tablice), zakład miedziorytniczy A.F. Dietricha (1 tablica).
Plansze i kartony luźne o wym.: 53,5 x 36,5 cm.
Stan zachowania: część tablic z ponaddzieranymi lub pozaginanymi brzegami, na niektórych plamki.
Na karcie tytułowej pieczątka własnościowa ks. Józefa Niedzieli.
Okład Pierwszy
Typy i charakterystyka ludu starozakonnych w Warszawie
Część I
1) Stary Szapsa z zapałkami
2) Tandeciarz Lajser, czyli Powrót z licytacyi
3) Jankiel Kapotka
4) Fajfel z Grzybowa, czyli Handel na upatrzonego
5) Usłużny faktor, czyli Kubuś się przeciera
6) Antykwariusz z pod Jelenia, czyli Pożyczka na zastaw
Okład Drugi
Typy i charakterystyka ludu starozakonnych z prowincyi
Część II
1) Licobraz Abraham Stern
2) Mordko czapnik z Jadowa, czyli Przymiar czapek na jarmarku
3) Kiper winiarz opatowski, czyli Próba starego wina
4) Wylew Wisły, czyli Poranek przy ulicy Rybaki
5) Typy ludowe warszawskie, czyli Jarosławiak z orzechami
6) Dzień wielkosobotni, czyli święcenie jadła pod figurą
7) Poranek w Ostrowcu, czyli zbieranie się na jarmark
Okład Trzeci
Część III
1) Licobraz dr Jana Siestrzyńskiego
2) Typy ludowe postronne. Jędrzej Pietraszek kobziarz z Zawoja w Karpatach
3) Typy i ubiory dawne polskie N. I . Stanisław Radwan Służewski
4) Dary - zwyczaje - i zasiłki dobroczynne. N.I. Kolenda dla ubogich.
5) Okruchy Malownicze N.1. Łobuz warszawski
Okład Czwarty
Część IV
1) X. Piotr Gabryel Badouin
2) Pałac Kazimierzowski, czyli Liceum Warszawskie N.1
3) Obrazy ludowe wiejskie N.2. Powrót z miasta po jarmarku, czyli Wieśniacy z okolic Warszawy
4) Typy ludowe warszawskie młodszego pokolenia. N.2. Roznosiciele piasku
5) Rozmaitości, wrażenia malownicze. N.1 Arendarz spod Grójca, czyli Ekspedycya przy rogatkach
6) Typy z przeszłości polskich. N.1. Pożegnanie dawnym obyczajem.
Malarz, rysownik, grafik i pedagog. Uczył się malarstwa u Józefa Richtera, W latach 1819-20 kształcił się w Wiedniu w technikach graficznych u A. Bartscha , pracując w Cesarskim Gabinecie Rycin. W latach 1818 - 1832 był kustoszem Gabinetu Rycin Uniwersytetu Warszawskiego, a po upadku powstania listopadowego, w latach 1832-34 pracował przy likwidacji Gabinetu Rycin oraz Biblioteki Publicznej przed ich wywozem do Petersburga. W latach 1844-48 - profesor rysunku i malarstwa krajobrazowego w warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych, w której powstaniu brał czynny udział. Upowszechnił malarstwo plenerowe oraz zainteresowanie typami ludowymi i polskim pejzażem, a wśród jego uczniów byli m.in. Wojciech Gerson, Franciszek Kostrzewski, Józef Szermentowski i Henryk Pilatti. W Litografii Banku Polskiego współpracował nad wynalezieniem i upowszechnieniem nowej techniki litograficznej: cynkografii, w której opublikował m in. album "Kram malowniczy warszawski".

110
Jan Feliks PIWARSKI (1794-1859)

KRAM MALOWNICZY WARSZAWSKI, CZYLI OBRAZY MIEJSCOWE Z UBIEGŁYCH CZASÓW, Warszawa, 1855-59

24 tablice w 4 okładkach z ilustracja "Dawny Pociejów przy ulicy Nowo-Senatorskiej w Warszawie do roku 1809";

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Karta tytułowa, opis tablic, karta subskrybentów. Cynkografia Banku Polskiego (14 tablic i okładki), litografie M. Fajansa (5 tablic), litografia A. Pecqa (1 tablica), litografia Lasfalle`a w Berlinie (2 tablice), zakład miedziorytniczy A.F. Dietricha (1 tablica).
Plansze i kartony luźne o wym.: 53,5 x 36,5 cm.
Stan zachowania: część tablic z ponaddzieranymi lub pozaginanymi brzegami, na niektórych plamki.
Na karcie tytułowej pieczątka własnościowa ks. Józefa Niedzieli.
Okład Pierwszy
Typy i charakterystyka ludu starozakonnych w Warszawie
Część I
1) Stary Szapsa z zapałkami
2) Tandeciarz Lajser, czyli Powrót z licytacyi
3) Jankiel Kapotka
4) Fajfel z Grzybowa, czyli Handel na upatrzonego
5) Usłużny faktor, czyli Kubuś się przeciera
6) Antykwariusz z pod Jelenia, czyli Pożyczka na zastaw
Okład Drugi
Typy i charakterystyka ludu starozakonnych z prowincyi
Część II
1) Licobraz Abraham Stern
2) Mordko czapnik z Jadowa, czyli Przymiar czapek na jarmarku
3) Kiper winiarz opatowski, czyli Próba starego wina
4) Wylew Wisły, czyli Poranek przy ulicy Rybaki
5) Typy ludowe warszawskie, czyli Jarosławiak z orzechami
6) Dzień wielkosobotni, czyli święcenie jadła pod figurą
7) Poranek w Ostrowcu, czyli zbieranie się na jarmark
Okład Trzeci
Część III
1) Licobraz dr Jana Siestrzyńskiego
2) Typy ludowe postronne. Jędrzej Pietraszek kobziarz z Zawoja w Karpatach
3) Typy i ubiory dawne polskie N. I . Stanisław Radwan Służewski
4) Dary - zwyczaje - i zasiłki dobroczynne. N.I. Kolenda dla ubogich.
5) Okruchy Malownicze N.1. Łobuz warszawski
Okład Czwarty
Część IV
1) X. Piotr Gabryel Badouin
2) Pałac Kazimierzowski, czyli Liceum Warszawskie N.1
3) Obrazy ludowe wiejskie N.2. Powrót z miasta po jarmarku, czyli Wieśniacy z okolic Warszawy
4) Typy ludowe warszawskie młodszego pokolenia. N.2. Roznosiciele piasku
5) Rozmaitości, wrażenia malownicze. N.1 Arendarz spod Grójca, czyli Ekspedycya przy rogatkach
6) Typy z przeszłości polskich. N.1. Pożegnanie dawnym obyczajem.
Malarz, rysownik, grafik i pedagog. Uczył się malarstwa u Józefa Richtera, W latach 1819-20 kształcił się w Wiedniu w technikach graficznych u A. Bartscha , pracując w Cesarskim Gabinecie Rycin. W latach 1818 - 1832 był kustoszem Gabinetu Rycin Uniwersytetu Warszawskiego, a po upadku powstania listopadowego, w latach 1832-34 pracował przy likwidacji Gabinetu Rycin oraz Biblioteki Publicznej przed ich wywozem do Petersburga. W latach 1844-48 - profesor rysunku i malarstwa krajobrazowego w warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych, w której powstaniu brał czynny udział. Upowszechnił malarstwo plenerowe oraz zainteresowanie typami ludowymi i polskim pejzażem, a wśród jego uczniów byli m.in. Wojciech Gerson, Franciszek Kostrzewski, Józef Szermentowski i Henryk Pilatti. W Litografii Banku Polskiego współpracował nad wynalezieniem i upowszechnieniem nowej techniki litograficznej: cynkografii, w której opublikował m in. album "Kram malowniczy warszawski".