Plansza XVIII
Wracamy do krakowskiego regionu, kolebki chłopskich strojów, aby zobaczyć bogaty strój oblubieńca. [rys. L i M] z typowym kołnierzem typu „kierezyja” lub peleryny ze złotym haftem i bukietem pawich piór na czapce. Rys. N i O pokazują pannę młodą w koronie ślubnej z kwiatów i błyskotek.
Rys. C z drugiej strony pokazuje czepiec, który jest zakładana na jej głowę podczas ceremonii oczepin, tradycyjnego potwierdzenia, że weszła w życie zamężnej kobiety. Jej wieniec ślubny został zdjęty, jej włosy obcięte, a ta biały koronkowy czepiec został założony na jej głowę.
[tłum. z ang.]
litografia, gwasz malowany szablonem (pochoir), papier; 44 x 32 cm (w świetle passe-partout);
sygn. p. d.: Z. STRYJEŃSKA
Praca pochodzi z Teki: Z. Stryjeńska, „Polish peasants costumes”, Nice 1939. Published by C. Szwedzicki.
Plansza XVIII
Wracamy do krakowskiego regionu, kolebki chłopskich strojów, aby zobaczyć bogaty strój oblubieńca. [rys. L i M] z typowym kołnierzem typu „kierezyja” lub peleryny ze złotym haftem i bukietem pawich piór na czapce. Rys. N i O pokazują pannę młodą w koronie ślubnej z kwiatów i błyskotek.
Rys. C z drugiej strony pokazuje czepiec, który jest zakładana na jej głowę podczas ceremonii oczepin, tradycyjnego potwierdzenia, że weszła w życie zamężnej kobiety. Jej wieniec ślubny został zdjęty, jej włosy obcięte, a ta biały koronkowy czepiec został założony na jej głowę.
[tłum. z ang.]