Teren Kopca Kościuszki - w 1850 teren Kopca wraz z jego najbliższym otoczeniem został przejęty przez władze wojskowe, które postanowiły otoczyć go fortyfikacjami. Ich budowę zakończono w 1854. Fortyfikacje te znajdują się na szlaku "Twierdzy Kraków")
I.Krieger (1820-1889) - fotograf krakowski, jeden z pionierów polskiej fotografii. Znany przede wszystkim z `krajowidoków` - fotografii architektury, ulic i placów Krakowa. Był też autorem znakomitych portretów. Założył swoje atelier w 1860 r., gdzie chętnie fotografowali się krakowscy mieszczanie, mieszkańcy przedmieść, a pó¼niej też galicyjscy chłopi. Stworzył m.in. serię zdjęć mieszkańców Galicji - mieszkańców podkrakowskich wsi, Żydów z Kazimierza, górali z Podhala, Pienin i Śląska Cieszyńskiego, Hucułów, Rusinów, a nawet Cyganów ze szczepu Kełderaszów, których tabor przejeżdżał w owym czasie przez Kraków. Dokumentował też życie miasta umieszczając na swych fotografiach przedstawicieli różnych zawodów. Fotografował obiekty sakralne i świeckie, detale architektoniczne, prace restauracyjne w Katedrze Wawelskiej i kościele Mariackim. Po jego śmierci zakład prowadził syn Natan (do 1904) oraz córka Amelia)
Fotografia form. 9,3x5,8 cm (Przedstawia fragment zabudowań fortu II. Pod zdjęciem nadruk: "J.Krieger". Zdjęcie naklejone na oryg. kartonowy podkład z fioletowym obramowaniem. Na odwrocie reklamowa winieta z nadrukiem: "J.Krieger Fotograf w Krakowie w głównym Rynku przy ulicy Sgo Jana w domu narożnym pod L. 37.". Poniżej nadruk: "Naśladowanie zastrzega się". Stan dobry
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacjiTeren Kopca Kościuszki - w 1850 teren Kopca wraz z jego najbliższym otoczeniem został przejęty przez władze wojskowe, które postanowiły otoczyć go fortyfikacjami. Ich budowę zakończono w 1854. Fortyfikacje te znajdują się na szlaku "Twierdzy Kraków")
I.Krieger (1820-1889) - fotograf krakowski, jeden z pionierów polskiej fotografii. Znany przede wszystkim z `krajowidoków` - fotografii architektury, ulic i placów Krakowa. Był też autorem znakomitych portretów. Założył swoje atelier w 1860 r., gdzie chętnie fotografowali się krakowscy mieszczanie, mieszkańcy przedmieść, a pó¼niej też galicyjscy chłopi. Stworzył m.in. serię zdjęć mieszkańców Galicji - mieszkańców podkrakowskich wsi, Żydów z Kazimierza, górali z Podhala, Pienin i Śląska Cieszyńskiego, Hucułów, Rusinów, a nawet Cyganów ze szczepu Kełderaszów, których tabor przejeżdżał w owym czasie przez Kraków. Dokumentował też życie miasta umieszczając na swych fotografiach przedstawicieli różnych zawodów. Fotografował obiekty sakralne i świeckie, detale architektoniczne, prace restauracyjne w Katedrze Wawelskiej i kościele Mariackim. Po jego śmierci zakład prowadził syn Natan (do 1904) oraz córka Amelia)