I.Krieger (1820-1889) - fotograf krakowski, jeden z pionierów polskiej fotografii. Znany przede wszystkim z `krajowidoków` - fotografii architektury, ulic i placów Krakowa. Był też autorem znakomitych portretów. Założył swoje atelier w 1860, gdzie chętnie fotografowali się krakowscy mieszczanie, mieszkańcy przedmieść, a pó¼niej też galicyjscy chłopi. Stworzył m.in. serię zdjęć mieszkańców Galicji - mieszkańców podkrakowskich wsi, Żydów z Kazimierza, górali z Podhala, Pienin i Śląska Cieszyńskiego, Hucułów, Rusinów, a nawet Cyganów ze szczepu Kełderaszów, których tabor przejeżdżał w owym czasie przez Kraków. Dokumentował też życie miasta umieszczając na swych fotografiach przedstawicieli różnych zawodów. Fotografował obiekty sakralne i świeckie, detale architektoniczne, prace restauracyjne w Katedrze Wawelskiej i kościele Mariackim. Po jego śmierci zakład prowadził syn Natan (do 1904) oraz córka Amelia)

262
Ignacy KRIEGER (1820 - 1889)

Kraków. Główny Rynek z kościołem N. Panny Maryi. [po 1891]

Fotografia
form. 19,8x25 cm na podkładzie
form. 22,2x32,8 cm
(Przedstawia fragment Rynku Głównego z kościołem Mariackim. Po prawej stronie północna elewacja Sukiennic. Pod zdjęciem nadruk: "24. Główny Rynek z kościołem N. Panny Maryi. J.Krieger w Krakowie". Zdjęcie naklejone na oryg. kartonowy podkład. Lico i odwrocie zaplamione i nieco zakurzone)

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

I.Krieger (1820-1889) - fotograf krakowski, jeden z pionierów polskiej fotografii. Znany przede wszystkim z `krajowidoków` - fotografii architektury, ulic i placów Krakowa. Był też autorem znakomitych portretów. Założył swoje atelier w 1860, gdzie chętnie fotografowali się krakowscy mieszczanie, mieszkańcy przedmieść, a pó¼niej też galicyjscy chłopi. Stworzył m.in. serię zdjęć mieszkańców Galicji - mieszkańców podkrakowskich wsi, Żydów z Kazimierza, górali z Podhala, Pienin i Śląska Cieszyńskiego, Hucułów, Rusinów, a nawet Cyganów ze szczepu Kełderaszów, których tabor przejeżdżał w owym czasie przez Kraków. Dokumentował też życie miasta umieszczając na swych fotografiach przedstawicieli różnych zawodów. Fotografował obiekty sakralne i świeckie, detale architektoniczne, prace restauracyjne w Katedrze Wawelskiej i kościele Mariackim. Po jego śmierci zakład prowadził syn Natan (do 1904) oraz córka Amelia)