Malarz, grafik. W 1929 roku ukończył dyplomem Akademię Sztuk Pięknych w Budapeszcie, w 1938 PIRR w Warszawie. W roku 1944 na Uniwersytecie w Budapeszcie obronił doktorat na Wydziale Filozofii. Wiele podróżował m.in. Po Francji, Belgii, Wielkiej Brytanii, Bułgarii, Czechosłowacji. Od roku 1929 prowadził działalność pedagogiczną zarówno w Budapeszcie, Krakowie jak i Warszawie, publikował wiele prac historyczno - literackich, podręczników, słowników. Jego prace, przede wszystkim akwarele, ale i kompozycje fakturalne, wystawiane były w Galerii Sztuki Nowoczesnej, w Krakowie, Waszyngtonie, Nowym Jorku, Warszawie i w wielu galeriach węgierskich.
W niezwykle nasyconych barwach przedstawiony został widok zabudowań podwórka. Na pierwszym planie drewniana stodoła malowana mocną plamą brązów w różnych tonacjach. Widoczna ciekawa technika pracy artysty: przy wnikliwym przyjrzeniu się można dostrzec zarysowane ołówkiem plamy - kształty jako lokalizację dla konkretnej barwy. Obraz wywołuje wrażennie pełni lata, świecącego słońca, pachnących traw.
Gwasz, papier; 31 x 34 cm w świetle
Sygnowany podwójnie p. d.: Czorba Tib; l. d.: nieczytelnie | Kraków 1948
Malarz, grafik. W 1929 roku ukończył dyplomem Akademię Sztuk Pięknych w Budapeszcie, w 1938 PIRR w Warszawie. W roku 1944 na Uniwersytecie w Budapeszcie obronił doktorat na Wydziale Filozofii. Wiele podróżował m.in. Po Francji, Belgii, Wielkiej Brytanii, Bułgarii, Czechosłowacji. Od roku 1929 prowadził działalność pedagogiczną zarówno w Budapeszcie, Krakowie jak i Warszawie, publikował wiele prac historyczno - literackich, podręczników, słowników. Jego prace, przede wszystkim akwarele, ale i kompozycje fakturalne, wystawiane były w Galerii Sztuki Nowoczesnej, w Krakowie, Waszyngtonie, Nowym Jorku, Warszawie i w wielu galeriach węgierskich.
W niezwykle nasyconych barwach przedstawiony został widok zabudowań podwórka. Na pierwszym planie drewniana stodoła malowana mocną plamą brązów w różnych tonacjach. Widoczna ciekawa technika pracy artysty: przy wnikliwym przyjrzeniu się można dostrzec zarysowane ołówkiem plamy - kształty jako lokalizację dla konkretnej barwy. Obraz wywołuje wrażennie pełni lata, świecącego słońca, pachnących traw.