Hendrick Stokvisch, późny naśladowca holenderskiego malarstwa Złotego Wieku, zwłaszcza twórczości Alberta Cuypa i Paulusa Pottera, był uczniem Johanna Chr. Schultze w Amsterdamie. W kolekcji Rijksmuseum w tym mieście znajduje się sygnowany i datowany na 1814 rok obraz na desce (44 x 57 cm), ukazujący pejzaż okolic Darthuizen z bydłem, zaś rysunki tego artysty znaleźć można w zbiorach brukselskich, w Teyler Museum w Haarlemie oraz w Albertinie w Wiedniu.
Wydaje się, że prezentowany obraz należy do typowych realizacji tego artysty, którego dzieła są mało znane. Duża skala ukazanego na pierwszym planie zwierzęcia i daleki widok na pejzaż w głębi zbliżają kompozycję do słynnych "portretów" bydła Paulusa Pottera. Uderza realizm w odtworzeniu zadziornej postaci kozła, a różnica pomiędzy bliskim i dalekim planem intensyfikuje doznania przestrzenne. Dziełko jest bardzo "holenderskie" w charakterze.
Olej, deska; 25 x 31 cm
Sygnowany l. d.: H. Stokvish
Hendrick Stokvisch, późny naśladowca holenderskiego malarstwa Złotego Wieku, zwłaszcza twórczości Alberta Cuypa i Paulusa Pottera, był uczniem Johanna Chr. Schultze w Amsterdamie. W kolekcji Rijksmuseum w tym mieście znajduje się sygnowany i datowany na 1814 rok obraz na desce (44 x 57 cm), ukazujący pejzaż okolic Darthuizen z bydłem, zaś rysunki tego artysty znaleźć można w zbiorach brukselskich, w Teyler Museum w Haarlemie oraz w Albertinie w Wiedniu.
Wydaje się, że prezentowany obraz należy do typowych realizacji tego artysty, którego dzieła są mało znane. Duża skala ukazanego na pierwszym planie zwierzęcia i daleki widok na pejzaż w głębi zbliżają kompozycję do słynnych "portretów" bydła Paulusa Pottera. Uderza realizm w odtworzeniu zadziornej postaci kozła, a różnica pomiędzy bliskim i dalekim planem intensyfikuje doznania przestrzenne. Dziełko jest bardzo "holenderskie" w charakterze.