Aizelin studiował w Ecole de Beaux - Arts w Paryżu, gdzie był uczniem Ramey i Dumonta. Na Salonie debiutował w 1852, wystawiając rzeźbę Sapho. W swoich pracach podejmował tematykę biblijną, mitologiczną, rodzajową, tworzył rzeźby dla paryskich kościołów (La Trinité i St. Roch), gmachów publicznych jak teatr Chatelet, Opera czy ratusz paryski. Wystawiał regularnie na Salonach do 1897, eksponował też prace na wystawie światowej 1900 r. NA światowych aukcjach rzeźba pojawiała się w kilku wielkościach. W 1999 r. dwie takie rzeźby sprzedano na aukcji w Paryżu.

38
Eugène AIZELIN (1821-1902)

KOSIARZ I ZBIERAJĄCA KŁOSY

Brąz patynowany, wys. (Kosiarza) 90,5 cm; wys. (Zbierającej kłosy) 90 cm
Sygn. na podstawie: E. AIZELIN

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Aizelin studiował w Ecole de Beaux - Arts w Paryżu, gdzie był uczniem Ramey i Dumonta. Na Salonie debiutował w 1852, wystawiając rzeźbę Sapho. W swoich pracach podejmował tematykę biblijną, mitologiczną, rodzajową, tworzył rzeźby dla paryskich kościołów (La Trinité i St. Roch), gmachów publicznych jak teatr Chatelet, Opera czy ratusz paryski. Wystawiał regularnie na Salonach do 1897, eksponował też prace na wystawie światowej 1900 r. NA światowych aukcjach rzeźba pojawiała się w kilku wielkościach. W 1999 r. dwie takie rzeźby sprzedano na aukcji w Paryżu.