Aizelin studiował w Ecole de beaux-arts w Paryżu, gdzie był uczniem Ramey i Dumonta. Na Salonie debiutował w 1852, wystawiając rzeźbę Sapho. W swoich pracach podejmował tematykę biblijną, mitologiczną, rodzajową, tworzył rzeźby dla paryskich kościołów (La Trinite i St Roch), gmachów publicznych jak teatr Chatelet, Opera czy ratusz paryski. Wystawiał regularnie na Salonach do 1897. Eksponował też prace na wystawie światowej 1900 r. Na światowych aukcjach rzeźba pojawiała się w kilku wielkościach. W 1999 r. dwie takie rzeźby sprzedano na aukcji w Paryżu.
brąz patynowany, wys. (Żniwiarza) 90,5 cm, wys. (Zbierającej Kłosy) 90 cm
sygn. na podstawie E. AIZELIN
Aizelin studiował w Ecole de beaux-arts w Paryżu, gdzie był uczniem Ramey i Dumonta. Na Salonie debiutował w 1852, wystawiając rzeźbę Sapho. W swoich pracach podejmował tematykę biblijną, mitologiczną, rodzajową, tworzył rzeźby dla paryskich kościołów (La Trinite i St Roch), gmachów publicznych jak teatr Chatelet, Opera czy ratusz paryski. Wystawiał regularnie na Salonach do 1897. Eksponował też prace na wystawie światowej 1900 r. Na światowych aukcjach rzeźba pojawiała się w kilku wielkościach. W 1999 r. dwie takie rzeźby sprzedano na aukcji w Paryżu.