Studiował w paryskiej Ecole des Beaux Arts, gdzie jego mistrzem był Jouffroy. Zadebiutował prezentując swoje dzieło "Nimfa Egeria" w roku 1864 na Salonie SocietÝ des Artistes Fran?ais. Odtąd stale tu wystawiał aż do roku 1899: "Bryzejda uprowadzona przez Agamemnona" (1866), "Bachantka" (1870), "Sprzedawczyni Miłości" (1876), "Dzieciństwo Jupitera" (1878), "Żniwiarz" (1879; rzeźba zakupiona przez merostwo Paryża). Artysta tworzył sceny rodzajowe, pomniki oraz biusty portretowe. " Kosiarz" wymieniany jest w literaturze jako jedno z ostatnich dzieł artysty. Figura ta odznacza się dużą dozą realizmu w oddaniu tematu oraz szczególną dbałością w opracowaniu detalu.

39
Etienne Adrien GAUDEZ (1845 - 1902)

KOSIARZ, 1899

Brąz patynowany; wys. 40 cm
Sygnowany: A. GAUDEZ
Na podstawie plakieta z napisem: FAUCHEUR | Par A. Gaudez, Hors Concours Salon de 1899

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Studiował w paryskiej Ecole des Beaux Arts, gdzie jego mistrzem był Jouffroy. Zadebiutował prezentując swoje dzieło "Nimfa Egeria" w roku 1864 na Salonie SocietÝ des Artistes Fran?ais. Odtąd stale tu wystawiał aż do roku 1899: "Bryzejda uprowadzona przez Agamemnona" (1866), "Bachantka" (1870), "Sprzedawczyni Miłości" (1876), "Dzieciństwo Jupitera" (1878), "Żniwiarz" (1879; rzeźba zakupiona przez merostwo Paryża). Artysta tworzył sceny rodzajowe, pomniki oraz biusty portretowe. " Kosiarz" wymieniany jest w literaturze jako jedno z ostatnich dzieł artysty. Figura ta odznacza się dużą dozą realizmu w oddaniu tematu oraz szczególną dbałością w opracowaniu detalu.