Studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie w latach 1909-1916 u J. Pankiewicza, równolegle na wydziałach filozofii historii sztuki, archeologii i filologii. Wiele podróżował. Był między innymi we Włoszech, Rumunii (gdzie zdobył złoty medal Rasplata Muncii), Niemczech, Francji, Jugosławii, Grecji, Turcji. Malował przede wszystkim kompozycje figuralne, martwe natury, pejzaże architektoniczne, portrety techniką olejną lub akwareli.
W chłodnej gamie kolorystycznej z przewagą ceglastej czerwieni, która nadaje ton całej kompozycji, przedstawił artysta rybacki drewniany kościółek we Władysławowie. Od roku 1932 obiekt ten już nie istnieje, zatem obraz posiada zarazem wartość dokumentalną. Delikatne pociągnięcia pędzla nadają plastyczności czy strukturze desek, z których zbudowany jest kościółek, czy nieba, które w partii górnej malowane jest gładko, zaś nad horyzontem w kłębiaste obłoki.
Olej, tektura; 26 x 35 cm w świetle ramy
Sygnowany l. d.: St. Pieniążek 1937, p. d.: Cetniewo
Studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie w latach 1909-1916 u J. Pankiewicza, równolegle na wydziałach filozofii historii sztuki, archeologii i filologii. Wiele podróżował. Był między innymi we Włoszech, Rumunii (gdzie zdobył złoty medal Rasplata Muncii), Niemczech, Francji, Jugosławii, Grecji, Turcji. Malował przede wszystkim kompozycje figuralne, martwe natury, pejzaże architektoniczne, portrety techniką olejną lub akwareli.
W chłodnej gamie kolorystycznej z przewagą ceglastej czerwieni, która nadaje ton całej kompozycji, przedstawił artysta rybacki drewniany kościółek we Władysławowie. Od roku 1932 obiekt ten już nie istnieje, zatem obraz posiada zarazem wartość dokumentalną. Delikatne pociągnięcia pędzla nadają plastyczności czy strukturze desek, z których zbudowany jest kościółek, czy nieba, które w partii górnej malowane jest gładko, zaś nad horyzontem w kłębiaste obłoki.