Obraz przedstawia stary, szesnastowieczny kościół św. Andrzeja Apostoła w Osieku k. Oświęcimia. Był to jeden z ulubionych motywów malarskich, powtarzanych przez Fałata kilkakrotnie.
Artysta - począwszy od lat 90. XIX w. - często bywał w Osieku, serdecznie goszczony przez Oskara i Gabrielę Rudzińskich. Malował tu liczne pejzaże - polskie laguny osieckich stawów ... stary drewniany kościołek na wzgórzu ... rybitwy przy spuszczaniu wody z Bonara ... brzozę nad kanałem ... i wijącą się wśród śniegów rzekę.
Było to miejsce i pejzaż szczególnie przezeń ulubione, miejsce, które miało figurować obok Nieświeża, innej ukochanej krainy artysty.
akwarela, papier
42,1 x 77 cm (w świetle passe-partout)
sygn. l.d.: Fałat | Osiek 1910
Obraz przedstawia stary, szesnastowieczny kościół św. Andrzeja Apostoła w Osieku k. Oświęcimia. Był to jeden z ulubionych motywów malarskich, powtarzanych przez Fałata kilkakrotnie.
Artysta - począwszy od lat 90. XIX w. - często bywał w Osieku, serdecznie goszczony przez Oskara i Gabrielę Rudzińskich. Malował tu liczne pejzaże - polskie laguny osieckich stawów ... stary drewniany kościołek na wzgórzu ... rybitwy przy spuszczaniu wody z Bonara ... brzozę nad kanałem ... i wijącą się wśród śniegów rzekę.
Było to miejsce i pejzaż szczególnie przezeń ulubione, miejsce, które miało figurować obok Nieświeża, innej ukochanej krainy artysty.