Maria Kantor-Lizuniec w latach 1950-56 uczęszczała do Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych w Krakowie, kończąc ją dyplomem u Stefana Gałkowiskiego na Wydziale Tkaniny. Zajmuje się tkactwem artystycznym oraz malarstwem sztalugowym. Jako projektantka wzornictwa w swoim dorobku ma liczne wielko formatowe gobeliny, które wystawiane były zarówno w Polsce, jak i m.in. Niemczech, Austrii, Francji, Skandynawii, USA i Kanadzie. W roku 1981 wyjechała do Niemiec. W roku 2005 odbyła się w galerii "Pryzmat" duża wystawa retrospektywna z okazji 50-lecia działalności artystycznej.
W dużym zbliżeniu przedstawiła artystka kościół górski, nadając niewielkiej budowli majestatycznych rozmiarów. Stoi na skałach, otwarty na przestrzeń majestatu. Góry niebieskawe w odcieniu, chłodne i wyniosłe odcinają kontrastem sferę ziemską od nieba, malowanych ugrami i ochrą. Duże płaszczyzny różnorodnych brązów i zieleni przypominają gobelin, który stał się jedną z najczęściej stosowanych przez artystkę technik.

97
Maria LIZUNIEC-KANTOR (ur. 1925 Grodno)

KOŚCIÓŁ W GÓRACH

Olej, płótno; 65,5 x 91 cm
Sygnowany p. d.: M. Kantor-Lizuniec

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Maria Kantor-Lizuniec w latach 1950-56 uczęszczała do Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych w Krakowie, kończąc ją dyplomem u Stefana Gałkowiskiego na Wydziale Tkaniny. Zajmuje się tkactwem artystycznym oraz malarstwem sztalugowym. Jako projektantka wzornictwa w swoim dorobku ma liczne wielko formatowe gobeliny, które wystawiane były zarówno w Polsce, jak i m.in. Niemczech, Austrii, Francji, Skandynawii, USA i Kanadzie. W roku 1981 wyjechała do Niemiec. W roku 2005 odbyła się w galerii "Pryzmat" duża wystawa retrospektywna z okazji 50-lecia działalności artystycznej.
W dużym zbliżeniu przedstawiła artystka kościół górski, nadając niewielkiej budowli majestatycznych rozmiarów. Stoi na skałach, otwarty na przestrzeń majestatu. Góry niebieskawe w odcieniu, chłodne i wyniosłe odcinają kontrastem sferę ziemską od nieba, malowanych ugrami i ochrą. Duże płaszczyzny różnorodnych brązów i zieleni przypominają gobelin, który stał się jedną z najczęściej stosowanych przez artystkę technik.