To samo ujęcie motywu krakowskiego kościoła św. Piotra i Pawła Leon Wyczółkowski powtórzył także w litografii. Jej egzemplarze znajdują się, m.in. w zbiorach MNK, MNW (kompozycja odwrócona w stosunku do rysunku - porównaj m.in. reprodukcje w: D. Muszanka, Litografia Leona Wyczółkowskiego, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław - Kraków 1958, il. 27; M. Twarowska, Leon Wyczółkowski, Oficyna Wydawnicza Auriga, Warszawa 1962, il. 105.
Obraz opisany i reprodukowany:
- Spacer po galerii malarstwa polskiego z przełomu XIX i XX wieku, [pod red. K. Kurpiewskiej], Muzeum Miejskie Wrocławia, Wrocław 2014, s. 28, il. na s. 28 oraz 83.
Porównaj także:
- D. Muszanka, Litografia Leona Wyczółkowskiego, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław - Kraków 1958, s. 53, il. 27.
tusz, pędzel, drapanie, papier
39 x 49 cm (w św. passe-partout)
sygn. ołówkiem. l.d.: L Wyczół | 924
Napis ołówkiem - dedykacja autorska p.g: Pu Wilczyńskiemu | w upominku | L Wyczół | (rysunek oryginalny)
To samo ujęcie motywu krakowskiego kościoła św. Piotra i Pawła Leon Wyczółkowski powtórzył także w litografii. Jej egzemplarze znajdują się, m.in. w zbiorach MNK, MNW (kompozycja odwrócona w stosunku do rysunku - porównaj m.in. reprodukcje w: D. Muszanka, Litografia Leona Wyczółkowskiego, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław - Kraków 1958, il. 27; M. Twarowska, Leon Wyczółkowski, Oficyna Wydawnicza Auriga, Warszawa 1962, il. 105.
Obraz opisany i reprodukowany:
- Spacer po galerii malarstwa polskiego z przełomu XIX i XX wieku, [pod red. K. Kurpiewskiej], Muzeum Miejskie Wrocławia, Wrocław 2014, s. 28, il. na s. 28 oraz 83.
Porównaj także:
- D. Muszanka, Litografia Leona Wyczółkowskiego, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław - Kraków 1958, s. 53, il. 27.