"Dobrowolski upodobał sobie widoki miejskie. Bryły zabudowy stają się w jego obrazach bytami autonomicznymi, żyją własnym życiem, obok którego płyną niepozorne strużki ludzkich losów. Jego wizja miast jest urzekająco piękna. Z muzyczną precyzją oddaje rytmy architektonicznych brył, z brył tych konstruuje idealnie wyważone kompozycje.[...]. Posępna, a zarazem przepiękna wizja zimowego miasta to szczytowe osiągnięcie Dobrowolskiego. Paryskie i lwowskie obrazy były za życia malarza, i są także dziś, najbardziej poszukiwanymi dziełami Dobrowolskiego. Jednak pojedyncze prace lub nawet dłuższe serie tematyczne z jego obfitej twórczości dowodzą, że był artystą wszechstronnym (Włodzimierz Kalicki)".
akwarela, gwasz, 56 x 38,5 cm,
sygnowana i datowana p.d. "Odo Dobrowolski 910".
"Dobrowolski upodobał sobie widoki miejskie. Bryły zabudowy stają się w jego obrazach bytami autonomicznymi, żyją własnym życiem, obok którego płyną niepozorne strużki ludzkich losów. Jego wizja miast jest urzekająco piękna. Z muzyczną precyzją oddaje rytmy architektonicznych brył, z brył tych konstruuje idealnie wyważone kompozycje.[...]. Posępna, a zarazem przepiękna wizja zimowego miasta to szczytowe osiągnięcie Dobrowolskiego. Paryskie i lwowskie obrazy były za życia malarza, i są także dziś, najbardziej poszukiwanymi dziełami Dobrowolskiego. Jednak pojedyncze prace lub nawet dłuższe serie tematyczne z jego obfitej twórczości dowodzą, że był artystą wszechstronnym (Włodzimierz Kalicki)".