W latach 1919-25 studiował malarstwo w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych pod kierunkiem T. Axentowicza, S. Kamockiego i I. Pieńkowskiego. W roku 1925 oraz, ponownie, w 1927 wyjechał do Paryża w celu kontynuowania nauki. Był jednym z założycieli grupy "Zwornik", z którą to wystawiał swoje prace w latach 1929-1933. Od roku 1922 należał do Związku Polskich Artystów Plastyków. Współorganizował Wyższą Szkołę Sztuk Plastycznych we Wrocławiu. W 1950 r. osiadł w Krakowie, gdzie kontynuował pracę pedagogiczną. Wiele wystawiał, zarówno w kraju, jak i za granicą; miał też kilka pokazów indywidualnych w Krakowie w TPSP, Lwowie, Poznaniu i Wrocławiu. Malował pejzaże, sceny rodzajowe, martwe natury o zgaszonych nieco barwach, utrzymanych w ciepłych tonacjach. Upraszczał formę, różnicował fakturę. Stosował technikę olejną oraz akwarelę.
olej, tektura, 32 × 48 cm w świetle
oprawy
sygn. p. d.: Krcha
6 000 - 7 500 zł
W latach 1919-25 studiował malarstwo w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych pod kierunkiem T. Axentowicza, S. Kamockiego i I. Pieńkowskiego. W roku 1925 oraz, ponownie, w 1927 wyjechał do Paryża w celu kontynuowania nauki. Był jednym z założycieli grupy "Zwornik", z którą to wystawiał swoje prace w latach 1929-1933. Od roku 1922 należał do Związku Polskich Artystów Plastyków. Współorganizował Wyższą Szkołę Sztuk Plastycznych we Wrocławiu. W 1950 r. osiadł w Krakowie, gdzie kontynuował pracę pedagogiczną. Wiele wystawiał, zarówno w kraju, jak i za granicą; miał też kilka pokazów indywidualnych w Krakowie w TPSP, Lwowie, Poznaniu i Wrocławiu. Malował pejzaże, sceny rodzajowe, martwe natury o zgaszonych nieco barwach, utrzymanych w ciepłych tonacjach. Upraszczał formę, różnicował fakturę. Stosował technikę olejną oraz akwarelę.