Dariusz Mlącki studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie w latach 1984-1989 w pracowni T. Dominika i Z. Gostomskiego. Doktorat uzyskał w Instytucie Sztuk Pięknych w UJK w Kielcach. W latach 1992-2001 został powołany na stanowisko profesora w Europejskiej Akademii Sztuk w Warszawie. Jest członkiem Związku Polskich Artystów Plastyków, oraz członkiem Stowarzyszenia Otwarta Pracownia w Krakowie. Swe prace prezentował na wystawach indywidualnych, między innymi w Galerii Białej w Lublinie, Galerii Koło w Gdańsku oraz na wystawach zbiorowych w Berlinie i w Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku. Zajmuje się malarstwem, tworzy obiekty iluzjonistyczne z pogranicza malarstwa i rzeźby. W malarstwie artysty "mamy do czynienia z mylącym oko wizerunkiem przedmiotów (...), przedmiot odgrywa istotną rolę w jego malarstwie. Twórca kreuje przedmiot, zmienia go, czyni jeden przedmiot głównym tematem obrazu. (...)"

45
Dariusz MLĄCKI (ur. 1963)

Koperta z nieba

olej, płótno; 90 x 120;
na odwrocie na płótnie napis: Mlącki 2013 | "Koperta z nieba" | olej akryl płótno | nie oprawiać bezpośrednio na | obrazie, może być kaseton

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Dariusz Mlącki studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie w latach 1984-1989 w pracowni T. Dominika i Z. Gostomskiego. Doktorat uzyskał w Instytucie Sztuk Pięknych w UJK w Kielcach. W latach 1992-2001 został powołany na stanowisko profesora w Europejskiej Akademii Sztuk w Warszawie. Jest członkiem Związku Polskich Artystów Plastyków, oraz członkiem Stowarzyszenia Otwarta Pracownia w Krakowie. Swe prace prezentował na wystawach indywidualnych, między innymi w Galerii Białej w Lublinie, Galerii Koło w Gdańsku oraz na wystawach zbiorowych w Berlinie i w Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku. Zajmuje się malarstwem, tworzy obiekty iluzjonistyczne z pogranicza malarstwa i rzeźby. W malarstwie artysty "mamy do czynienia z mylącym oko wizerunkiem przedmiotów (...), przedmiot odgrywa istotną rolę w jego malarstwie. Twórca kreuje przedmiot, zmienia go, czyni jeden przedmiot głównym tematem obrazu. (...)"