Obraz przestawia czwórkę koni, ciągnących drabiniasty wóz. Obok zaprzęgu idzie gospodarz w białej koszuli, który w dłoni trzyma bat. Z prawej strony zacieniony, sosnowy las. W tle łagodny, pagórkowaty krajobraz. Scena rozgrywa się w południowym słońcu, gdzie mocne światło i głębokie cienie, kładące się w wąwozie budują dynamikę i nastrój obrazu. Utrzymany w tonacji brązów, zieleni i żółcieni, malowany z dużym realizmem oddania przyrody i polskiej wsi.
Stanisław BATOWSKI-KACZOR (1866-1946)
Malarz, związany z lwowskim środowiskiem artystycznym. Kształcił się w krakowskiej SSP, naukę uzupełniał w akademiach w Wiedniu i Monachium. Podróżował po Hiszpanii, Maroku i Krymie, przebywał w Paryżu i we Włoszech. W latach 1903-1914 prowadził własną szkołę malarstwa we Lwowie. Malował portrety, pejzaże, sceny batalistyczne, podejmował tematy religijne i rodzajowe.
Olej płótno, 65 x 99 cm,
sygn. p.d.: S Batowski.
Na odwrocie naklejka z wystawy w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych "Krajobraz i życie wsi polskiej" grudzień-styczeń 1953-1954.
Obraz przestawia czwórkę koni, ciągnących drabiniasty wóz. Obok zaprzęgu idzie gospodarz w białej koszuli, który w dłoni trzyma bat. Z prawej strony zacieniony, sosnowy las. W tle łagodny, pagórkowaty krajobraz. Scena rozgrywa się w południowym słońcu, gdzie mocne światło i głębokie cienie, kładące się w wąwozie budują dynamikę i nastrój obrazu. Utrzymany w tonacji brązów, zieleni i żółcieni, malowany z dużym realizmem oddania przyrody i polskiej wsi.
Stanisław BATOWSKI-KACZOR (1866-1946)
Malarz, związany z lwowskim środowiskiem artystycznym. Kształcił się w krakowskiej SSP, naukę uzupełniał w akademiach w Wiedniu i Monachium. Podróżował po Hiszpanii, Maroku i Krymie, przebywał w Paryżu i we Włoszech. W latach 1903-1914 prowadził własną szkołę malarstwa we Lwowie. Malował portrety, pejzaże, sceny batalistyczne, podejmował tematy religijne i rodzajowe.