Studiował 1868-73 w ojczystym Krakowie, następnie w Akademii wiedeńskiej, po czym udał się do Monachium. Tu wstąpił do Akademii (pracownie O. Seitza i A. Wagnera) oraz do pracowni J. Brandta. Ok. 1875 powrócił do kraju, ale w 1877 wyjechał do Paryża, a następnie z Władysławem Branickim na Bliski Wschód. Powróciwszy do kraju, malował w Krakowie portrety. Po krótkim pobycie w Wiedniu w 1894, przeniósł się do Konstantynopola, następnie do Bułgarii i Rumunii.

Na krośnie mosiężna tabliczka: "Ajdukiewicz Tadeusz - 1900 r." Powierzchnia wygładzona. Typ kompozycji o prostej, egzotycznej fabule, zawsze poszukiwany i ceniony przez odbiorców.

25
Tadeusz AJDUKIEWICZ (1852 - 1916)

Konie wyprowadzane na prerię przez "kowboja" z piką

olej, płótno 45,7 × 66
sygnowany u dołu po prawej: "Tadeusz Ajdukiewicz"

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Studiował 1868-73 w ojczystym Krakowie, następnie w Akademii wiedeńskiej, po czym udał się do Monachium. Tu wstąpił do Akademii (pracownie O. Seitza i A. Wagnera) oraz do pracowni J. Brandta. Ok. 1875 powrócił do kraju, ale w 1877 wyjechał do Paryża, a następnie z Władysławem Branickim na Bliski Wschód. Powróciwszy do kraju, malował w Krakowie portrety. Po krótkim pobycie w Wiedniu w 1894, przeniósł się do Konstantynopola, następnie do Bułgarii i Rumunii.

Na krośnie mosiężna tabliczka: "Ajdukiewicz Tadeusz - 1900 r." Powierzchnia wygładzona. Typ kompozycji o prostej, egzotycznej fabule, zawsze poszukiwany i ceniony przez odbiorców.