Oferowana praca pochodzi zapewne z lat 1844-1845. W tym czasie artysta przebywał w Les Maderes koło Tours we Francji, gdzie odwiedził swego teścia w jego majątku. Zafascynowany masywnymi perszeronami kreślił liczne ich wyobrażenia. "[...] Powstały [wówczas] owe konie z takim wysiłkiem ciągnące ładowne wozy, a do których wzoru dostarczały podobne zaprzęgi na wybrzeżach Ligiery...", po latach wspomina Celina Michałowska, córka artysty (C. Michałowska, Piotr Michałowski, Kraków 1911, s. 75 - cyt. za Agra-Art).

122
Piotr MICHAŁOWSKI (Kraków 1800 - Krzyżtoporzyce k. Krakowa 1855)

Konie w zaprzęgu, 1844-45;

akwarela na podrysowaniu ołówkiem,
papier; 20,5 x 35,5 cm (w świetle oprawy);
na odwrocie: Siwy koń (tusz lawowany); u góry z lewej napis ołówkiem, częściowo nieczytelny: K(...) Adam.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Oferowana praca pochodzi zapewne z lat 1844-1845. W tym czasie artysta przebywał w Les Maderes koło Tours we Francji, gdzie odwiedził swego teścia w jego majątku. Zafascynowany masywnymi perszeronami kreślił liczne ich wyobrażenia. "[...] Powstały [wówczas] owe konie z takim wysiłkiem ciągnące ładowne wozy, a do których wzoru dostarczały podobne zaprzęgi na wybrzeżach Ligiery...", po latach wspomina Celina Michałowska, córka artysty (C. Michałowska, Piotr Michałowski, Kraków 1911, s. 75 - cyt. za Agra-Art).