Wg ekspertyzy K. Olszańskiego obraz powstał w 1857 r., "w początkowych latach twórczości artysty", jest "autentyczną pracą Juliusza Kossaka" oraz wykazuje analogie z "obrazem z Londynu (w moich tj. Olszańskiego zbiorach) o pięciu portretowanych jeźdźcach". Sceną jest podolski step.
Najbardziej polski spośród naszych malarzy, który z niezwykłym wyczuciem potrafił identyfikować się z polskim narodem szlacheckim, obyczajem dworu i wsi, rycerskim mitem. Uczyło go życia, a nie szkoły, choć korzystał z rad Jana Maszkowskiego we Lwowie, Piotra Michałowskiego oraz w Monachium Franza Adama.

45
Juliusz KOSSAK (1824 Nowy Wiśnicz - 1899 Kraków)

Konie u wodopoju, 1857

olej, płótno 55,5 x 68,5
sygnowany u dołu po prawej: "JK" (monogram spleciony)

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Wg ekspertyzy K. Olszańskiego obraz powstał w 1857 r., "w początkowych latach twórczości artysty", jest "autentyczną pracą Juliusza Kossaka" oraz wykazuje analogie z "obrazem z Londynu (w moich tj. Olszańskiego zbiorach) o pięciu portretowanych jeźdźcach". Sceną jest podolski step.
Najbardziej polski spośród naszych malarzy, który z niezwykłym wyczuciem potrafił identyfikować się z polskim narodem szlacheckim, obyczajem dworu i wsi, rycerskim mitem. Uczyło go życia, a nie szkoły, choć korzystał z rad Jana Maszkowskiego we Lwowie, Piotra Michałowskiego oraz w Monachium Franza Adama.