Jeden z trzech, obok Piotra Michałowskiego i Juliusza Kossaka, malarzy koni w epoce romantyzmu. Jego nauczycielem był Zygmunt Vogel. To za jego namową Oborski zaczął kopiować litografie: studia koni Josepha Verneta oraz studia drzew Alexandra Calame’a. Po upadku powstania wyjechał do Paryża, gdzie poznał Piotra Michałowskiego. Wspólne zamiłowanie do koni i tej tematyki w malarstwie połączyło ich wieloletnią przyjaźnią. Michałowski udzielał Oborskiemu wskazówek warsztatowych.
akwarela, 20,5 x 23,5 cm w świetle passe-partout, niesygnowany.
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacjiJeden z trzech, obok Piotra Michałowskiego i Juliusza Kossaka, malarzy koni w epoce romantyzmu. Jego nauczycielem był Zygmunt Vogel. To za jego namową Oborski zaczął kopiować litografie: studia koni Josepha Verneta oraz studia drzew Alexandra Calame’a. Po upadku powstania wyjechał do Paryża, gdzie poznał Piotra Michałowskiego. Wspólne zamiłowanie do koni i tej tematyki w malarstwie połączyło ich wieloletnią przyjaźnią. Michałowski udzielał Oborskiemu wskazówek warsztatowych.