Malarstwo Eugeniusza Markowskiego wiązane jest z nurtem nowej figuracji ze względu na nieskrępowaną, „dziką” formę wypowiedzi artystycznej. W pra- cach artysty można doszukiwać się ironiczno-krytycznego wydźwięku, rodzaju szyderstwa z uogólnionych, do pierwotnych potrzeb, cech rodzaju ludzkiego. Drugim bohaterem prac jest koń lub byk, silne, narowiste zwierzę uznawane za personifikację ludzkich nieokiełznanych emocji. Większości kompozycji Markowskiego towarzyszą literackie cytaty zawarte na marginesach obrazów, stanowiące komentarz do tego co zobrazowane przez artystę.

39
Eugeniusz MARKOWSKI (1912 Warszawa - 2007 Warszawa)

Koń

druk (serigrafia), tusz (flamaster), papier; 62 x 45 cm;
sygn. przy lewej krawędzi: Markowski Warszawa [flamastrem];
Do pracy dołączony certyfikat autentyczności wydany przez Galerię Milano (Warszawa, 02.07.2021 r.).

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Malarstwo Eugeniusza Markowskiego wiązane jest z nurtem nowej figuracji ze względu na nieskrępowaną, „dziką” formę wypowiedzi artystycznej. W pra- cach artysty można doszukiwać się ironiczno-krytycznego wydźwięku, rodzaju szyderstwa z uogólnionych, do pierwotnych potrzeb, cech rodzaju ludzkiego. Drugim bohaterem prac jest koń lub byk, silne, narowiste zwierzę uznawane za personifikację ludzkich nieokiełznanych emocji. Większości kompozycji Markowskiego towarzyszą literackie cytaty zawarte na marginesach obrazów, stanowiące komentarz do tego co zobrazowane przez artystę.