Rze¼biarz - animalista. Uczeń Lequiena i Antoine`a Louisa Barye. Jego rze¼by charakteryzują się wyjątkowym realizmem, dbałością o szczegóły i precyzyjnym wykończeniem. Niektóre z jego brązów są patynowane na różne kolory, podobnie jak prace Barye i mogły być odlane w atelier Barye`a. Zadebiutował na Salonie w roku 1867 woskowym modelem Martwego Bażanta. Brał udział w Salonach aż do roku 1883 odnosząc sukcesy. Zwykle wystawiał modele woskowe, które dopiero kiedy zyskały uzna-nie - odlewał w brązie. Fascynowały go także tematy związane z życiem plemion Północnej Afryki. Często przedstawiał słynne ogiery pełnej lub półkrwi ze znanych stadnin.

19
Alfred DUBUCAND (1828 Paryż - 1894 )

KOŃ

Brąz patynowany na srebrno;
wys. 44,5 cm, podstawa: 41,2 x 16,7 cm
Sygnowany na podstawie: DUBUCAND | 486 EV

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Rze¼biarz - animalista. Uczeń Lequiena i Antoine`a Louisa Barye. Jego rze¼by charakteryzują się wyjątkowym realizmem, dbałością o szczegóły i precyzyjnym wykończeniem. Niektóre z jego brązów są patynowane na różne kolory, podobnie jak prace Barye i mogły być odlane w atelier Barye`a. Zadebiutował na Salonie w roku 1867 woskowym modelem Martwego Bażanta. Brał udział w Salonach aż do roku 1883 odnosząc sukcesy. Zwykle wystawiał modele woskowe, które dopiero kiedy zyskały uzna-nie - odlewał w brązie. Fascynowały go także tematy związane z życiem plemion Północnej Afryki. Często przedstawiał słynne ogiery pełnej lub półkrwi ze znanych stadnin.