Jan Tarasin jest malarzem, grafikiem, rysownikiem, filozofem sztuki i komentatorem własnej twórczości. W latach 1946-1951 studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie w pracowniach profesorów Radnickiego, Taranczewskiego i Pronaszki oraz w pracowniach grafiki u Jurkiewicz i Srzednickiego. Przez wiele lat prowadził własne pracownie na akademiach w Krakowie i Warszawie. Od roku 1962 jest członkiem Grupy Krakowskiej. Miał ponad pięćdziesiąt wystaw indywidualnych i ponad sto wystaw zbiorowych w tym prestiżowe pokazy za granicą. Jego prace znajdują się w kolekcjach muzeów w Polsce i na świecie oraz w licznych kolekcjach prywatnych. Artysta znany jest z twórczości, w której przedmioty i formy traktowane są abstrakcyjnie odsyłając jednak zawsze do inspirującego je realnego kształtu. Omawiana grafika nie należy do tej grupy. Tutaj realistyczny, fotograficzny motyw konia zostaje w procesie graficznej obróbki przepuszczony przez grube sito. Kształt zwierzęcia staje się zbiorem abstrakcyjnych brązowych punktów pozostając zarazem całkowicie czytelnym. Ponadto grafika jest bardzo atrakcyjna wizualnie i przywołuje atmosferę lat 60- tych i 70- tych, na których wizualnej mapie sitodruk (dzięki Worholowi) odcisnął wyraźne piętno.

151
Jan TARASIN (1926 Kalisz - 2009 Warszawa)

KOŃ

Sitodruk; 38 x 27,5 cm
Sygnowany ołówkiem p. d.: Jan Tarasin

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Jan Tarasin jest malarzem, grafikiem, rysownikiem, filozofem sztuki i komentatorem własnej twórczości. W latach 1946-1951 studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie w pracowniach profesorów Radnickiego, Taranczewskiego i Pronaszki oraz w pracowniach grafiki u Jurkiewicz i Srzednickiego. Przez wiele lat prowadził własne pracownie na akademiach w Krakowie i Warszawie. Od roku 1962 jest członkiem Grupy Krakowskiej. Miał ponad pięćdziesiąt wystaw indywidualnych i ponad sto wystaw zbiorowych w tym prestiżowe pokazy za granicą. Jego prace znajdują się w kolekcjach muzeów w Polsce i na świecie oraz w licznych kolekcjach prywatnych. Artysta znany jest z twórczości, w której przedmioty i formy traktowane są abstrakcyjnie odsyłając jednak zawsze do inspirującego je realnego kształtu. Omawiana grafika nie należy do tej grupy. Tutaj realistyczny, fotograficzny motyw konia zostaje w procesie graficznej obróbki przepuszczony przez grube sito. Kształt zwierzęcia staje się zbiorem abstrakcyjnych brązowych punktów pozostając zarazem całkowicie czytelnym. Ponadto grafika jest bardzo atrakcyjna wizualnie i przywołuje atmosferę lat 60- tych i 70- tych, na których wizualnej mapie sitodruk (dzięki Worholowi) odcisnął wyraźne piętno.