Polska artystka działająca na polu malarstwa, fotografii, rysunku, rzeźby, wideo i performance’u. W latach 1974-1978 studiowała na Wydziale Mechaniczno-Technologicznym Politechniki Warszawskiej. Po uzyskaniu dyplomu rozpoczęła karierę artystyczną i do 1981 r. działa w kręgu twórczym skupionym wokół Galerii Współczesnej w Warszawie. W 1982 r. wraz z mężem, Zdzisławem Sosnowskim, wyjechała do Paryża, gdzie zaczęła eksperymentować z innymi środkami wyrazu. To właśnie wtedy w jej twórczości pojawiły się szpilki krawieckie, które łączyła z różnymi materiałami, m.in. fotografią, blachą, płótnem, olejem i akrylem.
„We Francji zaczęłam rozwijać pomysł, który przywiozłam z kraju, czyli komponowanie obrazów ze szpilek. One po prostu mnie ścigały. Ten biedny przedmiot stał się dla mnie magiczny. Ukłucie, opór i chęć, aby go zwalczyć. Szpilka prowokuje mnie i wywołuje nowe propozycje. Jest łagodna po ujarzmieniu, ale w trakcie pracy boję się, bo jest niebezpieczna, atakująca. Może symbolizuje zmaganie z przeszkodami” – mówiła Teresa Tyszkiewicz o swoim paryskim okresie.
Na polską scenę artystyczną powróciła w 1991 r. Na wystawie „Jesteśmy” w Zachęcie pokazała m.in. prace "Płótno ze szpilkami skrępowane sznurem" oraz "Szpilki i pismo". Dzieła Teresy Tyszkiewicz znajdują się w zbiorach publicznych i prywatnych, m.in. w w Fonds National d'Art Contemporain w Paryżu, Musée Ville de Paris i Fondation Camille w Paryżu.
technika własna, szpilki, nici, papier, 70 x 100 cm,
sygnowany p.d.: 'Tyszkiewicz 1981'
Polska artystka działająca na polu malarstwa, fotografii, rysunku, rzeźby, wideo i performance’u. W latach 1974-1978 studiowała na Wydziale Mechaniczno-Technologicznym Politechniki Warszawskiej. Po uzyskaniu dyplomu rozpoczęła karierę artystyczną i do 1981 r. działa w kręgu twórczym skupionym wokół Galerii Współczesnej w Warszawie. W 1982 r. wraz z mężem, Zdzisławem Sosnowskim, wyjechała do Paryża, gdzie zaczęła eksperymentować z innymi środkami wyrazu. To właśnie wtedy w jej twórczości pojawiły się szpilki krawieckie, które łączyła z różnymi materiałami, m.in. fotografią, blachą, płótnem, olejem i akrylem.
„We Francji zaczęłam rozwijać pomysł, który przywiozłam z kraju, czyli komponowanie obrazów ze szpilek. One po prostu mnie ścigały. Ten biedny przedmiot stał się dla mnie magiczny. Ukłucie, opór i chęć, aby go zwalczyć. Szpilka prowokuje mnie i wywołuje nowe propozycje. Jest łagodna po ujarzmieniu, ale w trakcie pracy boję się, bo jest niebezpieczna, atakująca. Może symbolizuje zmaganie z przeszkodami” – mówiła Teresa Tyszkiewicz o swoim paryskim okresie.
Na polską scenę artystyczną powróciła w 1991 r. Na wystawie „Jesteśmy” w Zachęcie pokazała m.in. prace "Płótno ze szpilkami skrępowane sznurem" oraz "Szpilki i pismo". Dzieła Teresy Tyszkiewicz znajdują się w zbiorach publicznych i prywatnych, m.in. w w Fonds National d'Art Contemporain w Paryżu, Musée Ville de Paris i Fondation Camille w Paryżu.