Proweniencja:
kolekcja prywatna, Warszawa

Wydawca:
Fattoria di Celle, Edizioni della Bezuga, Florencja.

Praca wystawiana:
A Walking Lesson: Abakanowicz / Markowski, Galeria Green Point Projects, Nowy Jork, listopad-grudzień 2017.

Jedna z litografii, która powstała w nawiązaniu do plenerowych prac rzeźbiarskich wykonanych w 1985 roku w Fattoria di Celle na terenie posiadłości włoskiego kolekcjonera Giuliano Gori. Teka została wydana przez drukarnię La Bezuga we Florencji. W cyklu 33 figur wykonanych we włoskim parku rzeźby artystka podjęła tematykę tożsamości i zmagania się z własnym losem. Pomimo, że rozważania na temat ludzkiego ciała przyjmowały w jej twórczości najczęściej formę prac rzeźbiarskich (choćby słynnych abakanów), obecne były także w pracach graficznych. Ta technika artystycznego wyrazu pozwala na wzbogacenie kolekcji o autorskie, niezwykle plastyczne przykłady twórczości Abakanowicz. Ze względu na często monumentalny charakter jej rzeźb, prace na papierze mają formę bardziej intymną i dostępną.

23
Magdalena ABAKANOWICZ (1930 Falenty - 2017 Warszawa)

Kompozycja, z teki Katarsis, 1985

litografia, papier ze znakiem wodnym; 48,3 x 64 cm (kompozycja), 56 x 75,3 cm (arkusz);
sygn. i dat. p. d.: M. Abakanowicz 85
oznaczenie edycji l. d.: 23/100;
pieczęć tłoczona l. d.: E NE L'INCENDIO D'UNA FREDDA STAMPA

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Proweniencja:
kolekcja prywatna, Warszawa

Wydawca:
Fattoria di Celle, Edizioni della Bezuga, Florencja.

Praca wystawiana:
A Walking Lesson: Abakanowicz / Markowski, Galeria Green Point Projects, Nowy Jork, listopad-grudzień 2017.

Jedna z litografii, która powstała w nawiązaniu do plenerowych prac rzeźbiarskich wykonanych w 1985 roku w Fattoria di Celle na terenie posiadłości włoskiego kolekcjonera Giuliano Gori. Teka została wydana przez drukarnię La Bezuga we Florencji. W cyklu 33 figur wykonanych we włoskim parku rzeźby artystka podjęła tematykę tożsamości i zmagania się z własnym losem. Pomimo, że rozważania na temat ludzkiego ciała przyjmowały w jej twórczości najczęściej formę prac rzeźbiarskich (choćby słynnych abakanów), obecne były także w pracach graficznych. Ta technika artystycznego wyrazu pozwala na wzbogacenie kolekcji o autorskie, niezwykle plastyczne przykłady twórczości Abakanowicz. Ze względu na często monumentalny charakter jej rzeźb, prace na papierze mają formę bardziej intymną i dostępną.