Malarka i rysowniczka. Absolwentka warszawskiej ASP. Brała udział w ponad 25 wystawach ogólnopolskich i wielu zagranicznych. Miała szereg wystaw indywidualnych (m.in. 1962 Galeria Sztuki ZPAP w Warszawie, 1969 - Galeria Teatru Wielkiego w Warszawie, 1970 - Galeria Sztuki Współczesnej w Warszawie, 1969 - Sofia, Berlin, Budapesz, Bukareszt, Rzym; 1974 - Paryż, 1975 - Dunkierka, Grande Synthe, Valanciennes, 1985 - Galeria Kordegarda w Warszawie). Elwira Sarosiek-Wroniewicz pisze o twórczości artystki w katalogu jej wystawy monograficznej: "Autorka z subtelną ironią i delikatną kreską oddaje współczesny obraz kobiety, mit i wyobrażenie o niej. Rysunek spełnia rolę wykładni jej filozofii życia i przeżyć bardzo osobistych. Malarstwo skłania artystkę do czerpania natchnienia z innego świata, do fascynacji odległych w czasie i niespotykanych na co dzień w miejskim życiu. Niewyczerpane źródło natchnienia malarka odkrywa w sztuce naiwistów i w sztuce ludowej".

204
Krystyna CĘKALSKA-LINDERT (1920 Warszawa - 2011 Warszawa)

KOMPOZYCJA Z POSTACIAMI KOBIECYMI, l. 80-te XX w.

Tusz, papier;
24,2 x 24,2 cm
Sygnowany l.d.: K. CĘKALSKA

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Malarka i rysowniczka. Absolwentka warszawskiej ASP. Brała udział w ponad 25 wystawach ogólnopolskich i wielu zagranicznych. Miała szereg wystaw indywidualnych (m.in. 1962 Galeria Sztuki ZPAP w Warszawie, 1969 - Galeria Teatru Wielkiego w Warszawie, 1970 - Galeria Sztuki Współczesnej w Warszawie, 1969 - Sofia, Berlin, Budapesz, Bukareszt, Rzym; 1974 - Paryż, 1975 - Dunkierka, Grande Synthe, Valanciennes, 1985 - Galeria Kordegarda w Warszawie). Elwira Sarosiek-Wroniewicz pisze o twórczości artystki w katalogu jej wystawy monograficznej: "Autorka z subtelną ironią i delikatną kreską oddaje współczesny obraz kobiety, mit i wyobrażenie o niej. Rysunek spełnia rolę wykładni jej filozofii życia i przeżyć bardzo osobistych. Malarstwo skłania artystkę do czerpania natchnienia z innego świata, do fascynacji odległych w czasie i niespotykanych na co dzień w miejskim życiu. Niewyczerpane źródło natchnienia malarka odkrywa w sztuce naiwistów i w sztuce ludowej".