Krakowski malarz urodzony w 1938 roku. Absolwent Wydziału Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, gdzie studiował pod kierunkiem Wacława Taranczewskiego, Tadeusza Łakomskiego i Czesława Rzepińskiego. Dyplom uzyskał w 1966 roku w pracowni Hanny Rudzkiej-Cybisowej. Jego twórczość klasyfikuje się jako „nową ekspresję”, jego samego zaś uznaje się za prekursora transawangardy. Twórczość artysty ogniskuje się wokół jego życia codziennego, najbliższej rodziny, przyjaciół, świata widzianego z okien pracowni, mieszczącej się na krakowskim Kazimierzu. Najczęściej tworzył portrety, autoportrety, liczne wizerunki swoich dzieci, co charakterystyczne, niejednokrotnie zamalowując obie strony blejtramu. Sztuka ta jest śmiała, szczera i bezpośrednia, daleka od zaangażowania społecznego czy politycznego. Tworzona jest brawurowo, gestem, nieskrępowana żadnymi barierami. Jednocześnie wyraźne jest w niej czerpanie z tradycji, dialog ze sztuką poprzedników.; Obiekt posiada certyfikat autentyczności

52
Wiesław OBRZYDOWSKI (1938 Kraków - 2017 Kraków)

Kompozycja z półaktem, 1993 (praca dwustronna)

olej na płótnie, 110 x 110 cm; oprawa: rama autorska; sygnowany na jednej ze stron "WO'93", sygnowany na obrzeżu płótna "WO-32"

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Krakowski malarz urodzony w 1938 roku. Absolwent Wydziału Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, gdzie studiował pod kierunkiem Wacława Taranczewskiego, Tadeusza Łakomskiego i Czesława Rzepińskiego. Dyplom uzyskał w 1966 roku w pracowni Hanny Rudzkiej-Cybisowej. Jego twórczość klasyfikuje się jako „nową ekspresję”, jego samego zaś uznaje się za prekursora transawangardy. Twórczość artysty ogniskuje się wokół jego życia codziennego, najbliższej rodziny, przyjaciół, świata widzianego z okien pracowni, mieszczącej się na krakowskim Kazimierzu. Najczęściej tworzył portrety, autoportrety, liczne wizerunki swoich dzieci, co charakterystyczne, niejednokrotnie zamalowując obie strony blejtramu. Sztuka ta jest śmiała, szczera i bezpośrednia, daleka od zaangażowania społecznego czy politycznego. Tworzona jest brawurowo, gestem, nieskrępowana żadnymi barierami. Jednocześnie wyraźne jest w niej czerpanie z tradycji, dialog ze sztuką poprzedników.; Obiekt posiada certyfikat autentyczności