Malarz, rysownik, autor monumentalnych kompozycji ściennych. Edukacje artystyczną rozpoczął w 1940 r. w krakowskiej Kunstgewerbeschule w pracowni S. Kamockiego. Wychowany w tradycji prawosławnej wstąpił w 1942 r. do nowicjatu Ławry Św. Jana Chrzciciela pod Lwowem, gdzie przyswoił sobie zasady sztuki malowania ikon, a także poznał zbiory Muzeum Ikon we Lwowie. Wydarzenia te miały zasadniczy wpływ na dalszą drogę artystyczną Nowosielskiego. Po wojnie podjął naukę na ASP w Krakowie w pracowni E. Eibischa. J. Nowosielski uczestniczył w I Wystawie Sztuki Nowoczesnej w Krakowie w 1948 r., gdzie zaprezentował miedzy innymi `Bitwę o Addis Abebę` i `Zimę w Rosji` - dojrzałe obrazy utrzymane w nurcie abstrakcji geometrycznej. Odtąd będzie ją stale rozwijał równolegle z malarstwem figuratywnym. W latach 50-tych utrzymywał się głównie z polichromowania cerkwi i kościołów (cerkiew Św. Eliasza Proroka w Białymstoku), do czego powrócił w latach 80-tych (kościół Opatrzności Bożej w Wesołej).
W latach 1957-1962 pełnił funkcje pedagoga w PWSSP w Łodzi. W latach 1962-1993 wykładał malarstwo na ASP w Krakowie. Od 1957 r. jest członkiem II Grupy Krakowskiej. W 1985 r. otrzymał nagrodę im. J. Cybisa.
Olej na płótnie naklejonym na deskę
40 x 60 cm
Sygnowany na odwrocie na desce "Jerzy Nowosielski 1985" - Na płótnie na odwrocie data "1987"
Malarz, rysownik, autor monumentalnych kompozycji ściennych. Edukacje artystyczną rozpoczął w 1940 r. w krakowskiej Kunstgewerbeschule w pracowni S. Kamockiego. Wychowany w tradycji prawosławnej wstąpił w 1942 r. do nowicjatu Ławry Św. Jana Chrzciciela pod Lwowem, gdzie przyswoił sobie zasady sztuki malowania ikon, a także poznał zbiory Muzeum Ikon we Lwowie. Wydarzenia te miały zasadniczy wpływ na dalszą drogę artystyczną Nowosielskiego. Po wojnie podjął naukę na ASP w Krakowie w pracowni E. Eibischa. J. Nowosielski uczestniczył w I Wystawie Sztuki Nowoczesnej w Krakowie w 1948 r., gdzie zaprezentował miedzy innymi `Bitwę o Addis Abebę` i `Zimę w Rosji` - dojrzałe obrazy utrzymane w nurcie abstrakcji geometrycznej. Odtąd będzie ją stale rozwijał równolegle z malarstwem figuratywnym. W latach 50-tych utrzymywał się głównie z polichromowania cerkwi i kościołów (cerkiew Św. Eliasza Proroka w Białymstoku), do czego powrócił w latach 80-tych (kościół Opatrzności Bożej w Wesołej).
W latach 1957-1962 pełnił funkcje pedagoga w PWSSP w Łodzi. W latach 1962-1993 wykładał malarstwo na ASP w Krakowie. Od 1957 r. jest członkiem II Grupy Krakowskiej. W 1985 r. otrzymał nagrodę im. J. Cybisa.