Malarz, grafik, rysownik. W roku 1927 rozpoczął studia w krakowskiej ASP w pracowni W. Jarockiego i W. Weissa, dwa lata później przeniósł się do warszawskiej Szkoły Sztuk Pięknych do pracowni F. Sz. Kowarskiego. W roku 1935 wyjechał do paryskiej pracowni J. Pankiewicza. W roku 1945 był współorganizatorem gdańskiej Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych, gdzie podjął pracę jako pedagog. Początkowo prowadził Pracownię Rysunku Wieczornego i Malarstwa Architektonicznego, od roku 1965 dyplomową Pracownię Malarstwa. Był autorem polichromii kamienic na Długim Targu w Gdańsku i warszawskiej Starówce. Jego malarstwo zalicza się do nurtu kolorystycznego i nawiązuje do szeroko rozumianej idei sztuki propagowanej przez Józefa Pankiewicza i jego szkołę. Najczęściej tematem jego obrazów były pejzaże, portrety i kameralne martwe natury.
Olej, płótno; 64,5 x 54 cm
Na odwrocie nalepka wystawy "Porównania", BWA, Sopot 1965 z opisem pracy
Obraz wystawiany: 1. Porównania 1965, BWA Sopot; 2. Marek i Jacek Żuławscy, Oddział Sztuki Współczesnej Muzeum Narodowego w Gdańsku, 2002, kat. poz. 170; 3. Hanna i Jacek Żuławscy. Malarstwo i ceramika, SDA, Galeria Sztuki Współczesnej, Sopot 2013
Potwierdzenie autorstwa przez Ewę Żuławską
* opłata droit de suite
Malarz, grafik, rysownik. W roku 1927 rozpoczął studia w krakowskiej ASP w pracowni W. Jarockiego i W. Weissa, dwa lata później przeniósł się do warszawskiej Szkoły Sztuk Pięknych do pracowni F. Sz. Kowarskiego. W roku 1935 wyjechał do paryskiej pracowni J. Pankiewicza. W roku 1945 był współorganizatorem gdańskiej Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych, gdzie podjął pracę jako pedagog. Początkowo prowadził Pracownię Rysunku Wieczornego i Malarstwa Architektonicznego, od roku 1965 dyplomową Pracownię Malarstwa. Był autorem polichromii kamienic na Długim Targu w Gdańsku i warszawskiej Starówce. Jego malarstwo zalicza się do nurtu kolorystycznego i nawiązuje do szeroko rozumianej idei sztuki propagowanej przez Józefa Pankiewicza i jego szkołę. Najczęściej tematem jego obrazów były pejzaże, portrety i kameralne martwe natury.