Studiował na Wydziale Malarstwa, Grafiki i Rzeźby w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych we Wrocławiu w latach 1980- 1985. Otrzymał dyplom z wyróżnieniem w Pracowni Malarstwa prof. Wandy Gołkowskiej. Laureat drugiej nagrody jury na Krajowym Biennale Młodych „Droga i Prawda” we Wrocławiu. Była to jedna z pierwszych wystaw, na których zaistniała tzw. Nowa Ekspresja – trend w sztuce drugiej połowy XX wieku, którego twórcy skupiali się na wyrażaniu uczuć oraz emocji. Pomimo iż Minciel wziął udział w większości wystaw grupy od początku, przyjął pozycję outsidera. Jego prace wyróżniał własny, niezależny styl, który nawiązywał do abstrakcji. Zainspirowany niemiecką grupą artystyczną Neue Wilde („Nowi Dzicy”) Minciel przedstawiał na swoich płótnach rzeczywistość bez upiększania czy zacierania prawdy. Pozycję artysty podkreśla fakt, iż jego dzieła pojawiły się na najważniejszych pokoleniowych wystawach, m.in. „Realizm radykalny – abstrakcja konkretna” (Muzeum Narodowe w Warszawie, 1987) czy „Rozpoznanie – obrazy lat 90.” (Galeria Bunkier Sztuki w Krakowie, 1996). Prace artysty zostały zakupione m.in. przez Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Muzeum Narodowe w Warszawie oraz Muzeum Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu.

46
Eugeniusz MINCIEL (ur. 1958)

Kompozycja z czerwonym szkłem, 2022

Technika własna, płyta HDF, 84 x 74 cm,
sygnowany p.d.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Studiował na Wydziale Malarstwa, Grafiki i Rzeźby w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych we Wrocławiu w latach 1980- 1985. Otrzymał dyplom z wyróżnieniem w Pracowni Malarstwa prof. Wandy Gołkowskiej. Laureat drugiej nagrody jury na Krajowym Biennale Młodych „Droga i Prawda” we Wrocławiu. Była to jedna z pierwszych wystaw, na których zaistniała tzw. Nowa Ekspresja – trend w sztuce drugiej połowy XX wieku, którego twórcy skupiali się na wyrażaniu uczuć oraz emocji. Pomimo iż Minciel wziął udział w większości wystaw grupy od początku, przyjął pozycję outsidera. Jego prace wyróżniał własny, niezależny styl, który nawiązywał do abstrakcji. Zainspirowany niemiecką grupą artystyczną Neue Wilde („Nowi Dzicy”) Minciel przedstawiał na swoich płótnach rzeczywistość bez upiększania czy zacierania prawdy. Pozycję artysty podkreśla fakt, iż jego dzieła pojawiły się na najważniejszych pokoleniowych wystawach, m.in. „Realizm radykalny – abstrakcja konkretna” (Muzeum Narodowe w Warszawie, 1987) czy „Rozpoznanie – obrazy lat 90.” (Galeria Bunkier Sztuki w Krakowie, 1996). Prace artysty zostały zakupione m.in. przez Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Muzeum Narodowe w Warszawie oraz Muzeum Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu.