Studia odbył w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych (1918-1924) w pracowniach S. Dębickiego, J. Malczewskiego, I. Pieńkowskiego, J. Pankiewicza. W 1942 r. wyjechał z kapistami do Paryża - uczestniczył w wystawach ugrupowania w Galerie Zak (1930) i Galerie Moos w Genewie (1931). Po powrocie do Polski współtworzył w Krakowie teatr "Cricot" (1932), dla którego pisał sztuki teatralne. W latach 30. pracował nad plafonami w katedrze na Wawelu. W czasie wojny wstąpił do armii polskiej, z którą przeszedł szlak bojowy do Monte Cassino. Po wojnie wspólnie z A. Prampolinim współtworzył w Rzymie Art Club zrzeszający malarzy kierunków awangardowych. Do II wojny światowej J. Jarema skupiał się na kolorystycznych i fakturalnych wartościach obrazu. Malował głównie martwe natury, pejzaże i portrety. Po 1945 r. uprawiał malarstwo abstrakcyjne oparte na prostych formach geometrycznych.
Gwasz na papierze
36,5 x 55 cm
Nie sygnowany
Pochodzenie - kolekcja rodziny artysty
Studia odbył w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych (1918-1924) w pracowniach S. Dębickiego, J. Malczewskiego, I. Pieńkowskiego, J. Pankiewicza. W 1942 r. wyjechał z kapistami do Paryża - uczestniczył w wystawach ugrupowania w Galerie Zak (1930) i Galerie Moos w Genewie (1931). Po powrocie do Polski współtworzył w Krakowie teatr "Cricot" (1932), dla którego pisał sztuki teatralne. W latach 30. pracował nad plafonami w katedrze na Wawelu. W czasie wojny wstąpił do armii polskiej, z którą przeszedł szlak bojowy do Monte Cassino. Po wojnie wspólnie z A. Prampolinim współtworzył w Rzymie Art Club zrzeszający malarzy kierunków awangardowych. Do II wojny światowej J. Jarema skupiał się na kolorystycznych i fakturalnych wartościach obrazu. Malował głównie martwe natury, pejzaże i portrety. Po 1945 r. uprawiał malarstwo abstrakcyjne oparte na prostych formach geometrycznych.